Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#921410
Driver support... Ocean Race-fälgar på sommardäcken.. 17" på vinterdäcken (Satan va dyrt det blir med nya Hakka8 nästa säsong!).

Det jag saknar som ska fixas innan sommaren är dragkrok. Funderar på typ dragkrogskungen.se men måste kolla upp hur nöjda folk blivit efter det.. och om alla funktioner så som t.ex bortkopplad backsensor fungerar med den.
#921415
Hört en del dåligt om dragkrokskungen, finns en tråd på Autopower om en riktigt dålig montering av dem.

På BMW forumet rekommenderas Lasse Persson på Dragkulan. Vet ej om han gör Volvo dock. Kolla Blocket, han annonserar där. http://www.blocket.se/stockholm?q=dragk ... &l=0&md=th
#921437
Kollar upp det.. verkar bra mkt dyrare än dagkrogskungen.. men kanske dumt att göra/beställa nått halvdant.

Drog ett mail för att få priser på ett fast drag på en V60.. så får vi se.
#921447
Tomas88 skrev:Verkar vara en trevlig bil.
Har du inga interiörbilder?
Vad tycker du om motorn?
Gillar motorn, men efter att ha kört diesel ett tag saknar jag bottendraget.. (Men det är fint tryck i den, bara man kommer upp lite i varv.)
:)
Hade en liten scare idag dock.. startade bilen och det spottade och frustade. Typ som att den bara gick på 3 cylindrar eller nått.. Och det fanns ingen kraft alls.. Gasen i botten på ettan och man accelererade knappt. Inga varningsmeddelande.. stängde av och startade igen och då gick allt som vanligt.. WTF??! Får kontakta säljaren om det händer igen...
Funderar på om det var så att jag bytte bränsle utan att veta det.. Tankade en full tank 95 igår. (Tänkte köra 2 tankar 95 för att få lite data på förbrukning på det, och sen gå över på etanol.)
Efter det körde jag hem.. ca 10 minuter och ca 7km. Aningen för lite om det nu var så att det var etanol i tanken.

Bilder ja...
Det har varit så dassigt väder vilket gjort att det varit mörkt typ hela tiden.. Om vi får lite ljus nån gång ska jag försöka ta lite egna interiört..

Slänger upp ett par av säljbilderna i väntan på det:
Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]