- tis 18 nov 2014, 07:36
#919155
Finns sätt att tillföra oförbränt bränsle utan att riskera motorn :D ;
När jag hade A-traktor lade vi rökridåer bakom oss om vi ville busa med någon med hjälp av ett extra system för spolarvätska!
Ett hål borrades i grenröret och en bit bromsrör stacks i, en bit därifrån där det inte riskerade bli varmt skarvades gummislangen från spolarvätskepumpen på. Med olja eller diesel i spolardunken kunde man via en strömbrytare i kupén först pumpa in en skvätt olja i grenröret som snabbt lade hela grannskapet i tjock dimma och alla efter dig var tvungna att stanna för de såg inte ett skvatt!
Fungerade lika bra på bensinmotorer som dieslar, vad man häller i dunken kan man exprimentera med, kom ihåg att skärvätska från verkstadsindustrin (2% oljeemulsion i vatten - som används som kylning vid borrning/svarvning/fräsning) gav en tjock vit rök som inte försvann i första taget...
En kompi testade flytta över dunken till sin första bil, en Volvo 144, med en T-korsning kunde han pytsa ut ett par matskedar diesel över varje bakhjul och drifta runt på parkeringar i värsta rökmolnet som om det fanns 300hk under huven :-O)
När jag hade A-traktor lade vi rökridåer bakom oss om vi ville busa med någon med hjälp av ett extra system för spolarvätska!
Ett hål borrades i grenröret och en bit bromsrör stacks i, en bit därifrån där det inte riskerade bli varmt skarvades gummislangen från spolarvätskepumpen på. Med olja eller diesel i spolardunken kunde man via en strömbrytare i kupén först pumpa in en skvätt olja i grenröret som snabbt lade hela grannskapet i tjock dimma och alla efter dig var tvungna att stanna för de såg inte ett skvatt!
Fungerade lika bra på bensinmotorer som dieslar, vad man häller i dunken kan man exprimentera med, kom ihåg att skärvätska från verkstadsindustrin (2% oljeemulsion i vatten - som används som kylning vid borrning/svarvning/fräsning) gav en tjock vit rök som inte försvann i första taget...
En kompi testade flytta över dunken till sin första bil, en Volvo 144, med en T-korsning kunde han pytsa ut ett par matskedar diesel över varje bakhjul och drifta runt på parkeringar i värsta rökmolnet som om det fanns 300hk under huven :-O)