Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Finns sätt att tillföra oförbränt bränsle utan att riskera motorn :D ;
När jag hade A-traktor lade vi rökridåer bakom oss om vi ville busa med någon med hjälp av ett extra system för spolarvätska!
Ett hål borrades i grenröret och en bit bromsrör stacks i, en bit därifrån där det inte riskerade bli varmt skarvades gummislangen från spolarvätskepumpen på. Med olja eller diesel i spolardunken kunde man via en strömbrytare i kupén först pumpa in en skvätt olja i grenröret som snabbt lade hela grannskapet i tjock dimma och alla efter dig var tvungna att stanna för de såg inte ett skvatt!

Fungerade lika bra på bensinmotorer som dieslar, vad man häller i dunken kan man exprimentera med, kom ihåg att skärvätska från verkstadsindustrin (2% oljeemulsion i vatten - som används som kylning vid borrning/svarvning/fräsning) gav en tjock vit rök som inte försvann i första taget...

En kompi testade flytta över dunken till sin första bil, en Volvo 144, med en T-korsning kunde han pytsa ut ett par matskedar diesel över varje bakhjul och drifta runt på parkeringar i värsta rökmolnet som om det fanns 300hk under huven :-O)
Användarvisningsbild
av VolvoRaggarn99
Okej, tack för infon vet att det är farligt att höja pumpen för hårt, min ide kom ifrån en polare som har en Okapad 740 turbo diesel (alltså a-traktor) han har en en hoodpipe på den och han har ställt upp pumpen lite så den rycker när turbon slår ifrån. Glömde att säga det tidigare :oops: Men det som är iden är nog mest för att det är häftigt att dra om någon i ett moln med svart rök. :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
P210 skrev:Finns sätt att tillföra oförbränt bränsle utan att riskera motorn :D ;
När jag hade A-traktor lade vi rökridåer bakom oss om vi ville busa med någon med hjälp av ett extra system för spolarvätska!
Ett hål borrades i grenröret och en bit bromsrör stacks i, en bit därifrån där det inte riskerade bli varmt skarvades gummislangen från spolarvätskepumpen på. Med olja eller diesel i spolardunken kunde man via en strömbrytare i kupén först pumpa in en skvätt olja i grenröret som snabbt lade hela grannskapet i tjock dimma och alla efter dig var tvungna att stanna för de såg inte ett skvatt!

Fungerade lika bra på bensinmotorer som dieslar, vad man häller i dunken kan man exprimentera med, kom ihåg att skärvätska från verkstadsindustrin (2% oljeemulsion i vatten - som används som kylning vid borrning/svarvning/fräsning) gav en tjock vit rök som inte försvann i första taget...

En kompi testade flytta över dunken till sin första bil, en Volvo 144, med en T-korsning kunde han pytsa ut ett par matskedar diesel över varje bakhjul och drifta runt på parkeringar i värsta rökmolnet som om det fanns 300hk under huven :-O)
Så gör ju konstflygarna, de tillsätter ju dessutom lite färg till vätskan.

Bild
Användarvisningsbild
av NayaBeach
Skit i vad det tycks. Gör vad du vill om du gillar det! Let it burn! :D (Har själv en odiskret vit/röd V8 pickis och bor i ett land där cowboyhatt/boots är fullt normalt plagg och ju mer man syns och bullrar desto gladare blir folket! :D RocknRoll! Svensson får smyga i sin V70 och H&M kläder och jag lovar att inte klaga på dem.
av *pettson*
Eller så frågar man dom som bestämmer. Teknisk tjänst alltså hos respektive besiktningsföretag. Det är dom som ska tolka reglerna och döma efter dom.
Så gör man sen som reglerna säger. Samtidigt så slipper man böta en massa flis och reta folk i onödan.

Det är inte ett dugg häftigt med en fet dieselplym, inte ett dugg häftigt med hoodpipe heller. Enklast och billigast måste vara att samtliga som gillar det köper en gammal slut MF165 eller liknande och skruvar på pumpen. Den som har platsen och propsar på volvo köper en BM810 80 talare. 136 dieselhästar påställd pump på det gör en svart arm ur skorstenen, bonus att den dessutom frustar vid växlingarna...
Användarvisningsbild
av lennarte
*pettson* skrev: Den som har platsen och propsar på volvo köper en BM810 80 talare. 136 dieselhästar påställd pump på det gör en svart arm ur skorstenen, bonus att den dessutom frustar vid växlingarna...
Kopplar man då förbi spärren på högsta växeln så drar kolossen iväg i över 60 knyck....
Kommer faktiskt inte ihåg om det var just 800 modellen som hade den "finessen" att man "spärrade" pumpen på högsta växeln så den inte skulle gå för fort :oops: .

Mvh
Lennart
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]