- tor 06 nov 2014, 10:54
#915291
Problemet är att *vinsten* ligger inom felmarginalen för dom flesta testutrustningar.
Du kan se en skillnad men du kan inte avgöra om det är drivmedlet som är anledningen.
Påverkande faktorer är några fler än bränslet.
Bäst är att dom flesta uppnår en kännbar skillnad direkt efter tankning. Medans själva adapteringen för att nyttja om där finns skillnader, tar 5-10 mil att göra.
Det finns en bestämd körcykel som varje tillverkare har som villkor för att styrdonet ska göra förändringar. Det krävs alltså mer än att åka till macken och tanka för att optimera motorn på bränslet. Ingen körcykel, ja då blir det heller ingen förändring.
Du kan se en skillnad men du kan inte avgöra om det är drivmedlet som är anledningen.
Påverkande faktorer är några fler än bränslet.
Bäst är att dom flesta uppnår en kännbar skillnad direkt efter tankning. Medans själva adapteringen för att nyttja om där finns skillnader, tar 5-10 mil att göra.
Det finns en bestämd körcykel som varje tillverkare har som villkor för att styrdonet ska göra förändringar. Det krävs alltså mer än att åka till macken och tanka för att optimera motorn på bränslet. Ingen körcykel, ja då blir det heller ingen förändring.