Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Tack för bilden Kalle. Nu hoppas vi den tar flyget ner till Gotland :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
Så var det dags igen. Men vad man säger så försvinner det i helgen, åtminstone i mellansverige. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, det snöar här i nollåttaland, inga större rubriker ännu vilket förvånar mig. :lol:
Men det är plusgrader så det försvinner nog snabbt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Hundarna stannade upp på trappen och kollade på snön innan de gick ut på förmiddagen.
Gråkallt nä fy fasen!
Användarvisningsbild
av sthlm
I Stockholm siktades under morgontimmarna en snöflinga som sakta föll och stoppade all trafik i vanlig ordning.
Trots att den lilla elaka snöflingan hälsat på oss varje vinter så länge jag kan minnas så är det först idag som telefonerna gick varma hos däcksbytarna.
Plusgrader på vägbanan och runt nollan i luften och hur jag än ryckte och slet i ratt och krycka så gick det inte att få sladd.

På parkeringen utanför så haglar nu svordomarna när det skall bytas däck i sista sekund inför helgens långresa och detta med en rostig originaldomkraft som viker sig. 400m bort får man det gjort för 200:- men snålast vinner.

Men jag fick krama årets första snöboll idag :D
av osla
läste i tidningen idag om att det nu är stora problem neråt landet efter vägarna pga av lite snö och över 100 dikeskörningar i något län. sen har folket även haft vett och skälla på plog och sandbilarna för att dom gör sitt jobb (enligt bilisterna är dom ivägen). aldrig är det så här här uppe, visst är det alltid några som kör av vägen men inte så det blir kaos för första dm me snö
av llesrof
Jag hade planerat att skifta till vinterhjul i helgen som var. Istället blev jag sjuk och låg i soffan med feber. Siktade in mig på kommande helg istället. Det är ju kolmörkt när jag kommit hem efter jobbet. Igår kom lappmöglet. Trodde inte att det skulle komma snö. Jag menar... när stämde väderprognosen senast?

Lugnt, tänkte jag. Det smälter bort direkt. Och det gjorde det. Här. Inte närmre stan. På morgonen såg det mest ut som lite florsocker på buskarna. Inget på vägarna. Här. Efter 1,5 mil började det bli moddigt. Efter ytterligare några kilometer blev det otäckt på riktigt. Det var ultralaserhalt. Tog ut lååååångt avstånd till framförvarande och lättade på gasen och såg till min glädje att många andra också tog det väldigt försiktigt. Väl på väg ned mot stan så övergick det mer och mer till regn. Hoppades att det inte skulle komma mer snö. Bestämde mig för att inte vänta till helgen med att skifta till vinterhjul, även om skiftet skulle kräva pannlampa. Sagt och gjort. Väl hemma i mörkret blev det skifte till vinterhjul. Så nu sitter de där. Fan, fick lite ångest för att jag ändå körde med sommarhjul i första halkan men hade jag kapsejsat på grund av förkylning så hade jag redan haft vinterhjulen på idag.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Inget lappmögel i Halmstad än. Så nyss som igår var det fortfarande metereologisk sommar här (dvs. fem dagar i sträck med medeltemperatur under tio grader hade inte inträffat). En frostmorgon hittils, men jag satte på vinterdäcken dagen efter. Vill inte chansa den här gången och mina centraleuropeiska går både tystare, snålare och bekväma än sommardäcken på 17" fälg. Dessutom är det billigare i inköp så bättre att slita på dessa. Vädret är mycket mera opålitligt på våren, tycker jag. Byter aldrig före 1:a april.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ser inte centraleuropeiska däck som vinterdäck.. De e ju snudd på lika illa som att köra åretrunt-däck. Skiljer rätt mkt på "vanliga" dubbfria vinterdäck och centraleuropeiska enligt mig.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Ingen snö på Gotland. Inte ens haft lite frost. Bytte till Vinterdäck idag, ska montera LED ramp på fyrhjulingen, en större fram & en mindre bak. Sen ska plogen på. :D & kalkkross måste hämtas & fyllas på. Sen kan snön komma 8)
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 190

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]