Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Så då kan jag svara åt dig dem där 100% som du skrev så glömm det, har varit med om ett anntal st som motorn har rasat och det är inga problem lämmna in bilen på volvo så står försäkringsbolagt för det TRO INTE ATT DET ÄR SÅ SIMPELLT ATT KOLLA UPP EN CHIPPAD BIL, har vänner som jobbar på Volvo och det kostar skjortan och skit svårt at bevisa så det är ingen som kollar om den är chippad så PLZZ skippa skitsnacket...
Användarvisningsbild
av Loner
Ampy.. det tar en volvo mekaniker ca 3 minuter att kolla om en volvo är chippad. Checksumman på motorstyrningen stämmer inte mot original..

Men nu släpper jag detta ämne då ni verkar anse att ni kan allt om detta.
Jag litar ändå mer på vad min nära bekant som jobbar som just skadereglerare säger till mig...

/L
av mulb
Loner skrev:Ampy.. det tar en volvo mekaniker ca 3 minuter att kolla om en volvo är chippad. Checksumman på motorstyrningen stämmer inte mot original..

Men nu släpper jag detta ämne då ni verkar anse att ni kan allt om detta.
Jag litar ändå mer på vad min nära bekant som jobbar som just skadereglerare säger till mig...

/L
De menar kanske om du lägger in mjukvarutrim, som man gör idag. Då laddar man ju in originalprogrammet vid behov. Då finns det ju inget "direkta bevis" att du kör trimmat.

Dock går det ju att se lite loggar etc som antyder på att den har körts med trim, men det har inte varit något problem för någon, vad jag vet.
Användarvisningsbild
av Loner
Jag vet fall där ersättnig för singelolyckor uteblivit, men dessa fall har en gemensam nämnare.. fysisk trimning, större turbo/intercooler mm.

/L
Användarvisningsbild
av greeeken
Loner skrev:Jag vet fall där ersättnig för singelolyckor uteblivit, men dessa fall har en gemensam nämnare.. fysisk trimning, större turbo/intercooler mm.

/L
Kan mkt väl stämma.
Jag säger bara vad jag hörde när jag pratade med IF.
Sen så sa dom ju inte vad som är en OK trimmning
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev: Jag säger bara vad jag hörde när jag pratade med IF.
Sen så sa dom ju inte vad som är en OK trimmning
Nä är ju en gråzon detta, ett tips bara till Er som får samma savr som greeeken, se till att ta det SKRIFTLIGT, för det är inte ovanligt att säljarna lovar nått som sen inte stämmer mot försäkringsvillkoren, och då är man rätt körd. men harman det skriftligt så hamnar man i ett bättre förhandlingsläge, även om det är svårt då med..

/L
Användarvisningsbild
av falcon
CME
har du ngn bild på ditt avgassystem(utblåset också givetvis) samt vad kostade det?
måste byta på min till våren......
av cHeLo
Har en v70 2,4 ingen turbo 04-a med 140hk,fixade en PPC så fort jag kunde, då blev det 190hk och 248Nm vrid med instats-sportfilter och kan säga att det blev stor skillnad.Omkörningar i 5-an blev verklighet :).För 5 lappar helt annan bil.
Kör på säger jag bara :)

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]