Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Externa störningar har blivit vanligare o vanligare sista året/åren, kan räcka med att en granne har någon form av radiosändare och man får detta problem. Felet tyder ju på störningar då det som jag fattat det bara är problem vid öppning o inte vid stängning ?
Användarvisningsbild
av V70N D5 -03
Jag har upptäckt att larmet bara strular hemma så det måste vara något som stör ut larmet.

Det känns jävligt att inte kunna larma bilen hemma att jag bara får låsa den med nyckeln, men det får jag leva med för jag orkar då inte flytta.

Tack för alla svar
av s80Murre
Sa du att du hade bytt batteriet till dosan`? :)
Användarvisningsbild
av CarMan
s80Murre skrev:Sa du att du hade bytt batteriet till dosan`? :)
jarmet funkar ju på långt håll & överalt, uten hemma hoss han där han bor. så det bör inte vara fel på batteriet. han har nån radiostörning där han bor. inte helt ovanlgt idag ,när mycke saker går trådlöst
Användarvisningsbild
av Jan B
V70 -04
14 grader kallt, stått ute på dagen. Gick ej att öppna med fjärr,ej heller att öppna med nyckel.
Ingen blink från lampan på instrumentbrädan. Mycket märkligt.
Efter flera försök gick dock förardörren att öppna, och det gick att starta.
Det enda som sen hade hänt var att klockan blev till två streck.
Gick sen att ställa in.
Har sen gått hur bra som helst att starta.
Användarvisningsbild
av Sparkz
JanB:
Låter lite som dålig kontakt och/eller styrenheter som varit strömlösa. Kollar du felkoder får du nog en massa på kommunikationsproblem mellan styrenheter...
Användarvisningsbild
av Loner
Låter som kasst batteri vid första anblicken.

edit: jag menar startbatteri

/L
Senast redigerad av 1 Loner, redigerad totalt 0 gånger.
av erikeriksson
Hej, kanske en dum fråga, kan det bero på dåligt startbatteri, kanske laddar ur om bilen står ett dygn???????

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]