Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Som tidigare tråd så funderar jag på tröskeldekor och diffuser etc. Min fråga är, finns det någon här på forumet som har en V60 Ocean Race men tröskeldekor etc som möjligtvis kan skicka upp lite bilder? Jag har googlat omkring men hittar ingen bild som visar just en Ocean Race 2015 (vill se med nya fronten etc) med dessa saker :)
mattiasv60 skrev:Hej,
duger inte bilderna du får upp i "bygg din bil" på Volvos hemsida ? Där kan du ju byta färg på stylingpaketet samt snurra på bilen och se den från olika håll.

/Mattias

Tyvärr nej :) V60:n på bygg din Volvo ser helt artificiell ut :) Själva färgen ser mycket mörkare ut än vad den är, dessutom väldigt matt. I verkligheten ser bilen helt annorlunda ut, till det bättre faktiskt. Jag blev förvånad då jag såg den i verkligheten:) Kanske låter weird, men är det jag tycker :)
Regnigt i Göteborg idag men hittade två bilar på morgonen, en helt utan och en med stylekit silver. Ljuset i bilderna är kanske inte helt rättvist men ger bättre bild än i bygg din volvo i alla fall. Om du bor i eller i närheten av Göteborg kan jag rekommendera att åka in till Bilia i sisjön, de har en V60 VOR med stylekit ironstone stående precis när man kommer in.
IMG_20141009_084352.jpg
IMG_20141009_084352.jpg (110.75 KiB) Visad 620 gånger
IMG_20141009_084912.jpg
IMG_20141009_084912.jpg (283.11 KiB) Visad 627 gånger
Tycker inte heller att man ser de "riktiga" avgasrören som diskuterats heller.
Kite skrev:Såg att du även ville se fronten, hittade en tidigare bild
IMG_20140930_090148.jpg
Tusen tack!!! Precis vad jag är ute efter!!! Ser ju riktigt bra ut! Tror ni/du att denna har sportchassit?

Frågan är, en konstig sådan, går det att avmontera detta? Eller är det kört i efterhand?
Jag tror att båda dessa bilar har standardchassit, inte den låga varianten.

Hittade även en bild på front + sidan utan stylekit.
IMG_20140904_112430.jpg
IMG_20140904_112430.jpg (577.1 KiB) Visad 597 gånger
Jag har fått för mig att stylingdetaljerna är eftermonterade och därför både går att sätta på och ta av i efterhand, men någon får gärna bekräfta det.
Ok! Tack! Jag tycker nu att denna bil blir helt annorlunda med stylekit, mycket mycket snyggare. Dom ger ett intryck av att bilen ser både större ut samt lite lägre, pga tröskeldekoren. Faktum är att när jag jämför med och utan känns den utan som om den utan styling inte riktigt blev klar. Var lite orolig förut om jag skulle tycka att det såg för "tacky" eller "cheesy" ut, men det tycker jag faktiskt inte!

Det jobbiga nu är att detta spränger min budget :) Jag måste börja med en sak nu, förmodligen blir det bakdelen. För jag antar att den blir dyrast att eftermontera av en Volvohandlare?
Precis, tycker det förhöjer intrycket mycket med de detaljerna. Denna bilen har stylekit silver, förutom den bilen de har på bilia så har jag inte hittat någon med ironstone så du kan jämföra de två men jag hoppas på att få min bil senast i nästa vecka så kan posta bilder på ironstone varianten då.
Kite skrev:Precis, tycker det förhöjer intrycket mycket med de detaljerna. Denna bilen har stylekit silver, förutom den bilen de har på bilia så har jag inte hittat någon med ironstone så du kan jämföra de två men jag hoppas på att få min bil senast i nästa vecka så kan posta bilder på ironstone varianten då.
Grymt tack! Gör gärna det om du kan, eller PM:a mig! Jag lutar nog också i så fall mot Ironstone!
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]