Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

simonhalmstad skrev:D5:an som kom till modellår 10 är väl dessutom också att betrakta som en helt ny motor då nästan allt var nytt. Känns iaf skillnad på D5 185hk och D5 205.
I grund och botten samma som 185:an, som tom i grund och botten härstammar från bensinaren från 2001. Skillnaden räcker inte för att kalla den ny, snarare förädlad med optimeringar samt en till stressfläkt av annan storlek än den första.
sony skrev:AWD är ett måste och när det gäller förbrukningen vet jag inte om det verkligen stämmer. Testade en WEA och en Awd igår och förbrukningen är typ detsamma. Motorn känns pigg och trevlig men som jag skrev innan AWD är ett måste för mig just nu.
Då är det väl inte mycket att fundera på, kan tyckas!
För egen del så hade jag valt VEA och nya automatlådan utan vidare, men du skriver att du behöver AWD.
När kommer wea med AWD till xc60 och är det sant att man slipper betala skatt första 5 år eller är det bara skitsnack?
Jag ska beställa bilen imorgon och det lutar mest åt xc60 d4 AWD. Visst känns det roligt med nya saker men AWD är nåt jag vill verkligen ha på en xc60. Jag måste vara ärlig och säga att jag är inte 100% säker om allt detta fakta kring WEA stämmer. Syftar mest på när man kollar typ teknisk data. Det låter så bra på pappret men i verkligheten visade WEA bilen högre förbrukning än AWD. Det var bilar jag testade igår. Nu handlar det om små marginaler men ändå. D4 AWD känns mycket starkare,kraftigare jämfört med D4. Tackar alla för synpunkter och tips. Jag hör av mig en sista gång imorgon när allt är spetsat och beställt.
Nu är bilen beställd :D Det blev efter många funderingar en xc 60 D4 AWD R design Vit med business E PRO,lastpaket,20" Cratus, VOC, delbar krok, läderstolar med minne,keyless .
Senast redigerad av 1 sony, redigerad totalt 0 gånger.
Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]