NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tufftuffv50
Kan jag själv fixa detta eller måste jag åka t Volvo meck eller annan bilmeck?

Märkte detta nyss och ser att det saknas minst två skruvar och en skruv med mutter.

Återkommer med bilder
Senast redigerad av 1 Tufftuffv50, redigerad totalt 0 gånger.
av Tufftuffv50
Bilder Bild

Bild

Tusen tack på förhand! Bilen har nyligen fått sin kamrem bytt och är nyligen servad. Gått mindre än 10000mil och är en Volvo V50 2005 T5

Är inte nå vidare på att skruva/mecka bil så tackar på förhand för all hjälp jag kan få!
av CrossFireX
Åk tillbaka till verkstaden, känns som de inte satt på den ordentligt... Sen kan det också bero på att plasten skruvarna sitter i blir sämre med tiden när man skruvar i/av. Bör gå med typ gipsskruv (eller liknande) och en stor bricka om du inte får tag på rätt skruv.
av ptrj
Har också fått byta fästen och skruv själv då fästet, röda delen, tappat gängen på grund av för hård åtdragning och skruven rymmer. Betalade 120:- för samtliga 6 skruv med fästen.
av Tufftuffv50
ptrj skrev:Har också fått byta fästen och skruv själv då fästet, röda delen, tappat gängen på grund av för hård åtdragning och skruven rymmer. Betalade 120:- för samtliga 6 skruv med fästen.
Vart köpte du delarna då? Såhär ser den skruven ut som sitter kvar nu. Aningen rostig och den borde kanske oxå bytas?
Tänkte vara t Järnia eller Mekonomen när de öppnar alt Volvo imorgon. Nu får bilen tyvärr ståBild
av Generalen
Hej.
Va´retligt!
Dette kan du fixa själv.
Tror du at värkstaden har glömt att skruva dem ordentlig fast får de stå for detta.
Biltema har "kaross skruv" og brickor, det funkar.
Kommer du inte under bilen kan du kära den up på en ramp. ar du inte en sådan kör du bilen upp på en trottoarkant, så får du några cm extra.
-Igjen, detta ser ut som slurk från värkstaden ...

Vh Generalen.
av Tufftuffv50
1625kr hos lokala Volvo handlarn där bilen är köpt och alltid servad. Tydligen så var ett hål så stort så det inte gick att fästa gamla underredet så nytt är nu på plats.
av least
Tufftuffv50 skrev:1625kr hos lokala Volvo handlarn där bilen är köpt och alltid servad. Tydligen så var ett hål så stort så det inte gick att fästa gamla underredet så nytt är nu på plats.
Det låter lite underligt att det "inte gick" att fästa plastskölden. Borde ha fungerat att sätta dit bitar av lite större bitar aluminiumplåt som agererar brickor. Men det är klart, en märksverkstad vill nog inte använda icke-orginal lösningar.
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]