- ons 27 aug 2014, 21:54
Ska köpa (leasa) bil i mellan-klassen och har kollat på V40, BMW 1-serie, Audi A3, Golf, Octavia… Det lutar åt en V40 D2 Your Momentum med automat Powershift och lite paket och tillbehör, men jag behöver råd innan jag slår till. Har jag tänkt rätt här eller saknar jag något som man ”måste ha”?
Jag är ute efter komfort – inte sport. Jag vill ha hyfsat tyst gång när jag ligger på motorväg. Men jag gillar smarta finesser, fack och mobilanslutningar. Tilläggen handlar dels om vad jag vill ha, dels vad som driver upp 2:a-handsvärdet om 36 månader när kontot stäms av.
Spec:
Metallic Caspian Blue, Matres 16” (sommar + dubbfritt vinter), Teknik Sensus 7”, Driver Support, Volvo on Call, Lastpaket
Jag söker på nätet om bra info om hur man använder Sensus Connect 7 + VoC, men jag hittar inte särskilt mycket. Jag vet iaf inte exakt vad det är för version som jag kommer att få i 2015-V40n.
Jag vet inte om jag vill betala massa pengar för en sak som "kan" göra något, men är alldeles för komplicerad och trög för att bli användbar.
Jag tar gärna kommentarer på de övriga delarna i spec:en också. Har jag missat något - typ golvmattor eller så?
Borde jag ha delat upp tråden i ett dussin småtrådar kanske...
Jag är ute efter komfort – inte sport. Jag vill ha hyfsat tyst gång när jag ligger på motorväg. Men jag gillar smarta finesser, fack och mobilanslutningar. Tilläggen handlar dels om vad jag vill ha, dels vad som driver upp 2:a-handsvärdet om 36 månader när kontot stäms av.
Spec:
Metallic Caspian Blue, Matres 16” (sommar + dubbfritt vinter), Teknik Sensus 7”, Driver Support, Volvo on Call, Lastpaket
Jag söker på nätet om bra info om hur man använder Sensus Connect 7 + VoC, men jag hittar inte särskilt mycket. Jag vet iaf inte exakt vad det är för version som jag kommer att få i 2015-V40n.
- I vilket paket ligger ”apparna”?
- Man ska tydligen kunna köra Waze direkt på skärmen i bilen, men hur bra är appen? Blir det lika bra som i telefonen (iPhone/Android)?
- Kommer man åt Google Maps, eller något liknande?
- Vad är det för dataplan som kommer i VoC som är gratis första tre åren? Någon maxgräns per månad?
- Bilen som WiFi-hubb låter ju kanon, men är det bra i praktiken?
- Kan man ringa genom SIM-kortet i VoC, eller bara genom blåtandsansluten telefon
Jag vet inte om jag vill betala massa pengar för en sak som "kan" göra något, men är alldeles för komplicerad och trög för att bli användbar.
Jag tar gärna kommentarer på de övriga delarna i spec:en också. Har jag missat något - typ golvmattor eller så?
Borde jag ha delat upp tråden i ett dussin småtrådar kanske...