Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Jag har en v60 idag och funderar att byta upp mig till en xc60. Tycker att xc60 är snygg men gör det också för att byta upp mig i storlek. Hur mycket är xc60 större än v60 ? Är det någon skillnad i baksäten och bagaget?
Användarvisningsbild
av MartinS
Bagaget är mycket större skulle jag vilja säga.
Användarvisningsbild
av sony
Tackar :D
Användarvisningsbild
av sony
Idag parkerade jag min v60 sida vid sida med en xc60 och visst xc60 är högre men kollar man på bagaget ser dem lika stora ut???? Är det någon som har lite siffror när det gäller bagaget? Skulle vara roligt att jämföra dessa.
av JimmyK
sony skrev:Idag parkerade jag min v60 sida vid sida med en xc60 och visst xc60 är högre men kollar man på bagaget ser dem lika stora ut???? Är det någon som har lite siffror när det gäller bagaget? Skulle vara roligt att jämföra dessa.
På nedan länkar har du alla uppgifter du efterfrågar

https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... ifications

https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... ifications
Användarvisningsbild
av sony
Tack men jag syftade mest om det är någon som kan skriva skillnaden i typ LITER och jag är intresserad bara av bagaget som det är.
av riha
sony skrev:Tack men jag syftade mest om det är någon som kan skriva skillnaden i typ LITER och jag är intresserad bara av bagaget som det är.
Gick från XC60 till V60 och skillnaden i bagaget för mig var att i XC60 kunde jag få in alla fyra vinterdäcken stående i bredd, i V60:n kunde jag bara få in tre, inte ens fullt stående och fjärde fick läggas i baksätet (ryggstödet fällt för att inte skita ner).
av Amli
sony skrev:Tack men jag syftade mest om det är någon som kan skriva skillnaden i typ LITER och jag är intresserad bara av bagaget som det är.
Gör inte misstaget att jämföra bagageutrymme med det litervolym som står i broschyrerna. Det säger bara hur mycket som ryms under insynsskyddet.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]