Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Umbe10
Pinsamt bilen är årsmodell 1999 ej -98, sorry. Är det oftast då det är omställningsgivaren som spökar(se felkod i tidigare inlägg?? Snälla hjälp mig med ledtrådar tips lösningar tack i förhand :lol:
av Umbe10
Sökt runt i forumet men känner att jag behöver mer info om följande, är det svårt o rengöra/byta vvt? Skriv gärna ngr rader hur man går tillväga, tackar på förhand:)
av Umbe10
Demonterade kåpan och upptäckte kabelbrott på en kabeln till vvt, N, fixade kabelbrottet o bilen går ändå sämre nu, skall sägas att jag lossade vvt, n oxå. Såg att det var ett stålnätsfilter monterat, är vvt, n utbytt tidigare då??
Bilen dör nu på tomgång när den är varm gjorde den inte innan, tomgången går upp o ner som en jojjo??
Misstänker att det är vvt som spökar. Går det att Ohm mäta den, och isåfall vilket ohm värde? ????
Kollat dom gamla stiften oxå såg bra ut bytte dom ändå... Please hjälp mig med tips på felsökning känns inte som detta fenomen är ngt unikt problem för denna modellen???
av Umbe10
Efter mycket felsökning rengöring mm har jag upptäck att ena kamdrevet verkar vara ett kugge fel, tänkte ta ner remmen och byta den samtidigt. Något jag måste tänka på extra mycket vid montering av remmen?? Tänker bl a på inställningsbara kamdrevet??? Please ge mig lite feed back nu alla Volvo entusiaster :lol:
av Umbe10
Tack för tipset, hittar inget om justerbar kamdrev, m a p demontering o montering står inget i haynes boken heller pga att den släpptes samtidigt som Volvo gjorde dessa drev... :???:

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]

Hade inne en Mercedes på jobbet bubbla och l[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]