Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Arese skrev:Fin bil - väcker helt annat habegär än de sura dieslarna!
Lycka till!
Arese
Tack! Tror att detta blir bra.
sura56 skrev:Ang. Ev. Polestaroptimering.
Åk till en Volvoverkstad så kan dom kolla direkt i deras dator efter gamla arbetsordrar, optimeringen skall finnas med där.
Min V60 som jag skulle "polstara" visade sig vara det, men inte reg.bes.
När dom kollade i gamla arbetsordrar så stod det Polestaroptimering och även reg.bes. , men det var den inte.
Så dom tog in den gratis och reggade den och så fick jag även dekalpaketet som plåster på såren.
Jag skall göra det när jag fått den. Nu lovade säljaren att kolla upp detta och fixa det. Har ingen anledning att i dagsläget att misstro. Verkar vara reko där. Men återkommer när jag vet mer.
MartinS skrev:Grattis till en fin bil, jag är toknöjd med min xc60 T6 Awd som jag haft i tre år nu.
Hojta till om du har några funderingar.
/Martin
ps. Precis som de andra säger är T6 my11 och frammåt alltid både r-design och summum om de är svensksålda.
Det gör jag gärna. Tackar.
Kolla innan om den har bränsledriven värmare! Det är inte helt ovanligt nu för tiden.

Vrid på "vredet" på vänster spak bakom ratten där man får fram färddator osv. Finns det t.ex direktstart av värmare, tidur 1 med så har den bränsledriven värmare.
XC90_Executive skrev:Kolla innan om den har bränsledriven värmare! Det är inte helt ovanligt nu för tiden.

Vrid på "vredet" på vänster spak bakom ratten där man får fram färddator osv. Finns det t.ex direktstart av värmare, tidur 1 med så har den bränsledriven värmare.
Det hade ju inte varit helt fel. Dels så slipper man köpa till något. Och så fungerar den även om man inte är hemma antar jag.

Får kolla detta när jag fått bilen.
XC90_Executive skrev:Ja en 3-liters 6-cylindrig motor. Helt underbar är den! 8)
s6025t skrev:Ja T6 AWD är en rak 6-cylindrig turbomotor på 3liter som du har
Finns T6 med framhjulsdrift numera med 4-cylindrig motor på 2liter men utan AWD då
Tackar. Antar att det går att utläsa av namnet T6. Men jag har inte varit så intresserad förut. Men kommer att vara det i fortsättningen.

Kollade runt på andra likn med samma / likn utrustningsnivå, och flera av dem har motvärmare, så det kanske min har med om man har tur.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett