Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag behöver hjälp att hitta auktoriserad serviceverkstad för volvo i Eskilstuna. Har sökt på internet, men hittar bara bilia och dom har jag ingen vidare erfarenhet av.

Skulle nu vilja ha tips av er proffs om hur jag kan hitta auktoriserade serviceverkstäder i Eskilstuna.

Tack på förhand
//Dam i nöd
av Shaapa
Det finns bara en volvoverkstad i Eskilstuna, Bilia. Sen kanske "auktoriserad" kanske kan innebära övriga icke Volvoanslutna firmor också, det vet jag inget om. Det överlåter jag åt andra att svara på.

Min ringa erfarenhet av Bilia hittills är att dom gör det dom ska men det kostar! Jag kan ta ett hjullagerbyte fram som exempel, fick offert från Bilia på 3821:- och fick det gjort för 2000:- på en liten verkstad bredvid mitt jobb.
Senast redigerad av 1 Shaapa, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Bilia Eskilstuna skulle jag då inte lämna in min bil hos. Hade firmabilen på jobbet inne på service och efter det så smällde det i framvagnen och spotta och fräste om motorn (V70 D5) .
Jag skulle rekomendera dig ett par kanontrevliga och mycket kunniga bröder som driver bilverkstan NORRSERVICE AB 016-146464 ligger på nystrandsgatan 7.
Bra priser och personlig service.

Finns en firma som jag då också måste rekomendera då den drivs av min svågers bror och kompanjon. :wink: BIL-TEAM i Eskilstuna Ab 016-125858 Gustavsvägen 7.

Mvh Magnus
av Shaapa
Det var just Norrservice som bytte mitt hjullager och jag kan bara hålla med föregående talare. Trevligt bemötande och herrarna verkar som sagt veta vad dom pratar om. Dock inte auktoriserad Volvoverkstad förmodar jag vilket var frågan i tråden.
av TwinTurbo
Ok på västergatan är väl auktoriserad?
De säljer och reparerar med orginaldelar. Ca halva priset mot
volvo för själva arbetet.
Då kan jag flika in att Bilia har skärpt till sig och är numera trevliga mot privat kunder oxå. När det är personlig servicetekniker går det lixom inte smita undan i mängden längre.
Har haft min inne på gasspjälls byte, byta framruta och en hjulinställning och blivit trevligt bemött varje gång.
De släckte t o m airbag lampan gratis :D
Äntligen verkar vissa stora märkesverkstäder börjat fatta att fusk, slarv och otrevligt bemötande inte är en affärsidé som funkar i längden... men hur många år har det inte tagit?
Förövrigt har Norrservice som jag rekommenderade tidigare bytt ägare sedan ett tag tillbaka, vet inget alls om nuvarande ägare, kunskapsnivå och kvalitén på utförda arbeten. Kanske någon annan som kan fylla på med färsk information.
Det är inte mer än c:a 3 mil till Skobes i Flen. De har bra service och en billigare prislista. :D

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!