- mån 28 jul 2014, 22:15
#883830
Hej.
Provar igen då mitt förra inlägg inte verkar kommit fram.
Har en V70 2.4 Classic 140hk som just slagit om till 34300mil. Full servad till 30'. Har avverkat 3000 problemfria mil sedan inköp för 1,5år sedan.
Jag servar med olja + filter (5w-40) var 1000e mil.
Är just hemkommen efter en tur på 360mil. Innan avfärd servade jag kärran. Körde även i en burk invändig motortvätt från wynnsbutiken med förhoppningen att de inte kunde bli sämre. Kan även tillägga att vevhusventilationen är bytt i vintras. Den läcker lite lite från vevaxeltätningen men detta har inte varit problem förr.
Nu efter denna service så finns det ingen olja på Stickan efter ca 80-100mil. Inte en tillstymmelse på blårök varken tomgång, kallstart, motorbroms sedan pådrag. Jag förstår inte vart det tar vägen, kan det gå rätt in i förbrukningen när den blir riktigt het?
Kan det vara så att mirakelmedlet funkade lite för bra på gamla Bettan?
Som om att de inte var nog med det så har det tillkommit ännu ett fel. När passagerarstolen flyttas så börjar SRS lampan lysa. Har inte undersökt det närmre men finns något känt kontaktstycke el liknande som brukar gå paj på denna modell?
Tack på förhand
Provar igen då mitt förra inlägg inte verkar kommit fram.
Har en V70 2.4 Classic 140hk som just slagit om till 34300mil. Full servad till 30'. Har avverkat 3000 problemfria mil sedan inköp för 1,5år sedan.
Jag servar med olja + filter (5w-40) var 1000e mil.
Är just hemkommen efter en tur på 360mil. Innan avfärd servade jag kärran. Körde även i en burk invändig motortvätt från wynnsbutiken med förhoppningen att de inte kunde bli sämre. Kan även tillägga att vevhusventilationen är bytt i vintras. Den läcker lite lite från vevaxeltätningen men detta har inte varit problem förr.
Nu efter denna service så finns det ingen olja på Stickan efter ca 80-100mil. Inte en tillstymmelse på blårök varken tomgång, kallstart, motorbroms sedan pådrag. Jag förstår inte vart det tar vägen, kan det gå rätt in i förbrukningen när den blir riktigt het?
Kan det vara så att mirakelmedlet funkade lite för bra på gamla Bettan?
Som om att de inte var nog med det så har det tillkommit ännu ett fel. När passagerarstolen flyttas så börjar SRS lampan lysa. Har inte undersökt det närmre men finns något känt kontaktstycke el liknande som brukar gå paj på denna modell?
Tack på förhand