Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Robbex skrev:Fick min i tisdags. Sjukt skön motor D2 är. Betydligt piggare och starkare än den S60 T3 jag hade som lånebil.

Grattis! Kul med en R-design, ser awesome ut!
av Blex
Stranger skrev:
Blex skrev:Nu är min beställd med :)

V40 D4 Volvo Ocean Race, business pro, bright silver
Automat, Driver paket, Volvo on call och back camera.

Började med att vara 2215 bilar i kö, nu är det 2227... Känns att det går lite åt fel håll ;)
Leverans v41.
Grattis , V40 är betydlig snyggare än motsvarande andra bilar.
Håller med dig vad gäller kön, jag hade plats nr 1333 och nu 1800 snart :?: ?:-/
Nu har jag 2245 bilar i kö innan mig... VTF...
Om dem fortsätter så här blir det ingen bil snart...
Blex skrev:
Stranger skrev:

Började med att vara 2215 bilar i kö, nu är det 2227... Känns att det går lite åt fel håll ;)
Leverans v41.
Håller med dig vad gäller kön, jag hade plats nr 1333 och nu 1800 snart :?: ?:-/
Ska faktisk åka förbi bilhandlaren imorgon å fråga vad som gäller.
Jag är dock väldigt sugen på S60 t5'an istället, ska se om det går å ändra beställningen ??:-/
av Blex
Blex skrev:
Stranger skrev:

Leverans v41.
det har ar ren skamt... nu ligger min bestallning som 2449 ....
Användarvisningsbild
av ersj
Beställde en V40 för drygt 4 veckor sedan. Först en vit T2 Your Momentum men ändrade sedan till T3, röd och la till teknikpaketet. Säljaren skulle höra av sig denna veckan och berätta hur statusen är för bilen. Har inte provat någon V40 T2/T3 men har provat V40 D2, D3 och V60 T3 så hoppas det blir bra. Alla handlare har nästan bara diesel. Var under semester och köpte ett par nästan nya Ailos 18" fälgar som ska bli spännande att skruva på.
ersj skrev:Beställde en V40 för drygt 4 veckor sedan. Först en vit T2 Your Momentum men ändrade sedan till T3, röd och la till teknikpaketet. Säljaren skulle höra av sig denna veckan och berätta hur statusen är för bilen. Har inte provat någon V40 T2/T3 men har provat V40 D2, D3 och V60 T3 så hoppas det blir bra. Alla handlare har nästan bara diesel. Var under semester och köpte ett par nästan nya Ailos 18" fälgar som ska bli spännande att skruva på.
Bra val, röd färg är snygg och med 18 tums fälgar kommer din v40 bli fet!. T3 blir precis lagom om man inte vill ha Diesel.
Själv valde jag T4 i början, insåg att jag blev rätt förtjust i S60 T5 men då var det försent att ändra sig :D , så det blev D4 istället vilket
jag är väldigt nöjd med, dock med 17 tums fälgar R-Design plus mycket annat.
"Lurat" in sonen i och tog med han till handlaren för ett tag sedan! Blev en V40 CC med B2 edition D2:a med tidur och x-tra fina f'älgar. Han har väntat sedan början på Juni och härom dagen visade sidan en vecka till leverans, för att återgå till 8 dagen efter!! Vart han något besviken!! :o
//Mats
Användarvisningsbild
av ersj
Har hela tiden tyckt min försäljare vart jätte bra men märkte i slutet på veckan när jag var i kontakt med honom att det verkat lite struligt. Så i fredags när jag skulle kontakta honom angående några frågor gick han inte att får tag på. En knapp timme innan stängning begav jag mig till Volvohandlaren för att kolla läget. Min försäljare "var inte kvar längre" som de kallar det. Han hade tydligen gett för mycket rabatt och vissa andra saker som inte var helt okej enligt andra säljaren jag pratade med. Min beställning var som tur var i sin ordning och jag fick uppgifter så jag kunde kolla "Min Volvo". 1094 före i kö tills bil byggs i Gent och veckor tills leverans 5. Hoppas på kortare!
Användarvisningsbild
av ersj
Är det någon som förstår sig på minvolvo.se? Det står "1074 före i kö tills bil byggs i Gent" men samtidigt är den på steg 2 (steg 1 i produktionen) "din Volvo börjar byggas"
Beräknad leverans v40, är det när den levereras till mig från Volvohandlaren.
Pratade men säljaren förra veckan och han sa att den var beräknad 16 september till dem men att den kanske kunde komma lite tidigare, det är alltså två veckor tidigare än minvolvo säger. Räknar minvolvo alltså med att det tar ungefär två veckor och färdigställa bilen hos handlaren?
Om man läst andras kommentarer (även Gunner ovan) så verkar minvolvo funka sådär.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]