Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pang58
Har kollat och fick priset 1300:- inkl. moms för larmsatsen. Med tanke på att priset på Ebay blir ca 1115:- så åker jag och hämtar sirenen i morgon. Ska sedan se om jag lyckas plocka isär den gamla och kolla hur den ser ut...
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Fluke skrev:Jag hade nyss samma felkod från sirenen. Jag bytte batteriet i den, nu funkar det prima.
Ny siren kostar ca:1400 +moms. Det kan vara billigare att köpa hela larmsatsen där sirenen ingår, än att köpa bara sirenen.
Finns på Ebay annars http://viewitem.eim.ebay.se/BARGAIN-GEN ... 50702/item

Jag har hittat en begagnad larmsiren och tänkte prova att byta batteri i den. Det jag undrar är hur länge håller dom här batterierna från Kjell. Orginal verkar ju ha en ungefärlig livslängd på 10 år och dom är väl inte uppladdningsbara? Jag tänkte om det går någon underhållsladdning till batteriet vilket jag antar att det inte gör. /Clas
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Den var jäkligt bra. Antar att man får lång livslängd på batterier från Kjell. Det dom beskriver med lock/unlock 3 ggr är det med fjärren 3ggr på raken utan att öppna dörrar för att det ska fungera igen?
Användarvisningsbild
av Camel
Ja, jag uppfattar att det är fjärren de menar. "vegasjetskier" bekräftar iaf att det fungerar utan att göra återställning med VIDA.
vegasjetskier skrev: UPDATE - New Module Installed and Works
by vegasjetskier » 06 Dec 2008, 18:19

I disconnected the car battery (in the trunk) and installed the new module, then reconnected the car battery. I did the lock, unlock 3 times thing and the siren started working again. So apparently the "configuration" by the dealer isn't needed.
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Någon som kan avgöra om det här kretskortet till larmsirenen är kört eller om man kan prova att sätta i nya batterier?

Bild

Bild

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D