Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sanoj26
Hej
Jag undrar om det ärnån som har några smarta ider om hur man gör när man ska byta en termostat på en 94ans 855 är rädd att dra av bultarna i aluminiumen
Användarvisningsbild
av taxi
Hej!
När jag byter brukar jag börja med en torx-bit i RÄTT storlek, och extra lång. Sätt den i skruven och knacka en gång med hammaren. Inte hårt, behövs kanske tilläggas?
Sen på med spärrskaftet och slå med handen så lossnar den med ett klick.

Jag har inte haft sönder skruv eller termostathus hittills, men jag är heller ingen expert, så invänta gärna fler svar.
lycka till!
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja sprayade 5-56 någon dag innan på skruvarna innan ja bytte termostat på min V70R -98 vet ej om det gjorde någon skillnad. Köpte termostat på Volvo. Gjorde nog exakt som ovan och det gick galant. Rätt verktyg i bra skick är så klart något att föredra. Skruva med KALL motor!
av sanoj26
tack för svaren ska nog prova och se hur det går denna vecka åter kommer med hur det har gått
Användarvisningsbild
av taxi
5-56 funkar fint på aluminium också. Och jo, aluminium rostar också, bara med ett finare ord :D
Användarvisningsbild
av taxi
5-56 funkar fint på aluminium också. Och jo, aluminium rostar också, bara med ett finare ord :D

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]