Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 855t-röd
hej,jag tänkte sänka bilen lite men finns det nån sats man kan köpa?el ska jag bara sänka den lite fram för den är ju ganska säckig bak orginal,jag har nivåreglering på den med,sen tänkte jag få dit mina mim juventus fälgar,går det med spacers från biltema?el måste jag få tag i tjockare? tacksam för svar

chrille
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Sänksats har funnits på Volvo. Finns dock några som specialbyggt till sina bilar! När det gäller ET på fälgarna....har de suttit på annan 900-serie än 960 så kommer ev. de att sticka ut utanför skärmkanten. Har för mej att ET på 7/940 är 38 medans på 960 MkII, S/V90, 850 mm har ET 43.

//David
av 164anders
ET på 740 coh 940 är ET25.
av 855t-röd
passsar inte 945 fjädrar då?för där finns det ju lite mer å välja mellan,det sitter ju bara fjäder fram, bak så är det svingfjäder så man kanske bara sänker fram?
men då kan jag inte ha mina mim med spacers då?dom har suttit på en 745-88 förut,såg att det fanns nåra spacers på biltema men de kanske inte går?

mvh chrille
av evozz
855t-röd skrev:passsar inte 945 fjädrar då?för där finns det ju lite mer å välja mellan,det sitter ju bara fjäder fram, bak så är det svingfjäder så man kanske bara sänker fram?
men då kan jag inte ha mina mim med spacers då?dom har suttit på en 745-88 förut,såg att det fanns nåra spacers på biltema men de kanske inte går?

mvh chrille
Ja, 940 sänkfjädrar passar fram. Bak sitter det med 99% säkerhet niåreglering, så den kommer att vara originalhög.

Du kan inte sätta på dina MIM fälgar, inte ens med spacers, då dom breddar utåt för mycket redan från början.
av 855t-röd
ok,men vilken årsmodell ska ja leta efter till 945? hur mycket har du sänkt din då?för jag tänkte min kanske blir lite hög bak istället men igentligen det än högre fram....

Beställt skivor, belägg och lite annat f[…]

Det får bli detta, om något blir tok f[…]

S60 -19 CarPlay/telefon strul

Har nyligen köpt en begagnad S60 T5 frå[…]

Xenonljus xc60

Jag har precis bytt xenonljus på min Volvo x[…]