Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janzzonz
Halloj!

Har en S80, 140hk, -05 med ca 4000 mil på mätaren och har i dagarna fått ett brev från Bilia där de påtalar att garantin snart går ut och uppmanar mig att kontakata dem om jag upplever några problem med bilen.

Nu tänkte jag kolla med er experter här vad som skulle kunna vara fel på min bil men som jag inte märkt. Finns det några "standard" fel som kan vara bra att kolla och vad anser ni om det jag listat nedan....

1. Ratten är inte helt i "rakt" läge då bilen går ralt utan snarare lite vriden åt höger.

2. Ibland då man sätter sig i förarstolen "knäpper" det till och så känner man något i sitsen (fjäder eller nå´t vad vet jag....)

3. Ett irriterande ljud rakt över huvudet från innertaket. Låter som om någon sitter uppepå taket och med oregelbunden takt knackar på taket med fingrarna. Ljudet kommer och går, så man kanske verkar knasig om man påpekar detta.....
av Kena
Bara påtala och be dem komma och provsitta/köra själva.
av NCR
janzzonz skrev:Halloj!

Har en S80, 140hk, -05 med ca 4000 mil på mätaren och har i dagarna fått ett brev från Bilia där de påtalar att garantin snart går ut och uppmanar mig att kontakata dem om jag upplever några problem med bilen.

Nu tänkte jag kolla med er experter här vad som skulle kunna vara fel på min bil men som jag inte märkt. Finns det några "standard" fel som kan vara bra att kolla och vad anser ni om det jag listat nedan....

1. Ratten är inte helt i "rakt" läge då bilen går ralt utan snarare lite vriden åt höger.

2. Ibland då man sätter sig i förarstolen "knäpper" det till och så känner man något i sitsen (fjäder eller nå´t vad vet jag....)

3. Ett irriterande ljud rakt över huvudet från innertaket. Låter som om någon sitter uppepå taket och med oregelbunden takt knackar på taket med fingrarna. Ljudet kommer och går, så man kanske verkar knasig om man påpekar detta.....
1: Har jag också haft, det fixade de med en fyrhjulsinställning.

2: Har jag, kostar skjortan att åtgärda själv, antingen försöker de med en tejpbit (vilket oftast inte funkar) eller så byter de ut hela ramen på stolen. Jag rekommenderar att du ser till att de gör det sistnämnda om du stör dig på ljudet.

3: Kolla om det är plattan som sitter mitt på innertaket, har märkt att min sån kan knarra lite så om man trycker till den lite med handen så tystnar det. Kanske går att åtgärda enkelt ute hos Bilia.

Lycka till!
av Kena
Kul när man får en färdigbyggd bil ivf.

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]

Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]