- tor 03 jul 2014, 16:33
#877196
Det borde väl inte ligga samma miltal på bränslekostnaden på Hyundaien och V60'n. V60'n kommer ju rulla mer, däremot bör du ha bränslekostand för V70'ns ökade sträcka om du väljer att fortsätta med Hyundaialternativet.
Kostar en helförsäkring bara 4300kr för en V60 med det ökade miltalet jämfört mot Hyundaien? Billigt isåfall!
Du missar ju dessutom att du slipper moms och skatt på alla extra driftskostander på V70'n. Om du väljer V70'n så blir det ju färre mil på bilarna ovan och fler i V70'n med allt vad det innebär i form av billigare försäkring, mindre däckslitage etc. etc. etc. Att ha V70'n som "förstabil" måste bli billigare, alla kostnader är ju 60-70% lägre på den tack vare att du slipper moms och skatt och egenavgifter på utgifterna.
Sen bör du nog fundera mer kring service, däckskostnader etc. och inte utelämna det och tro att det är samma. Har du bra däck på hyundaien, hur är däcken på den beggade V60'n. Visst det är kostnader som ändå finns inom marginalen för feluppskattning av inköp och värdeminskning, men ju mer data man får in desto mer verklighetstrogen blir kalkylen.
Nästa fråga som jag vill ställa mig är (som borde vara fråga 1A), är verkligen en V60 såååå mycket större invändigt än en i30? Bagaget kanske är större, men är det ett bagage du är ute efter så finns det nog bättre bilar att välja.
Näe, nu skall jag inte va sån, klart du skall ha en V60 istället för en Korean, men jag vill inte att du skall inbilla dig att det går jämt upp mot att ta förmånsvärdet på V70'n, det köper jag bara inte.
Kostar en helförsäkring bara 4300kr för en V60 med det ökade miltalet jämfört mot Hyundaien? Billigt isåfall!
Du missar ju dessutom att du slipper moms och skatt på alla extra driftskostander på V70'n. Om du väljer V70'n så blir det ju färre mil på bilarna ovan och fler i V70'n med allt vad det innebär i form av billigare försäkring, mindre däckslitage etc. etc. etc. Att ha V70'n som "förstabil" måste bli billigare, alla kostnader är ju 60-70% lägre på den tack vare att du slipper moms och skatt och egenavgifter på utgifterna.
Sen bör du nog fundera mer kring service, däckskostnader etc. och inte utelämna det och tro att det är samma. Har du bra däck på hyundaien, hur är däcken på den beggade V60'n. Visst det är kostnader som ändå finns inom marginalen för feluppskattning av inköp och värdeminskning, men ju mer data man får in desto mer verklighetstrogen blir kalkylen.
Nästa fråga som jag vill ställa mig är (som borde vara fråga 1A), är verkligen en V60 såååå mycket större invändigt än en i30? Bagaget kanske är större, men är det ett bagage du är ute efter så finns det nog bättre bilar att välja.
Näe, nu skall jag inte va sån, klart du skall ha en V60 istället för en Korean, men jag vill inte att du skall inbilla dig att det går jämt upp mot att ta förmånsvärdet på V70'n, det köper jag bara inte.
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts