Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fortsätter med lite gamla bilder.

Då sömen i skinnet på ratten hade spruckit från tumgrepp till tumgrepp så köpte jag två böjda skinnålar på jobbet och satte mig ner en kväll och började korssy ihop det, vill verkligen inte göra om det tror jag hade hållt på i 2timmar när bilden togs :x

Bild

//Andreas
Lucif3r skrev:Heh, skoj ändå att du valde att laga den, istället för att hämta ny från skroten som "alla" andra gör :)
Jag är tyvär sån så jag älskar att fixa till grejer och hatar o lämna ifrån mig saker som jag troligen kan fixa själv, mitt måtto är "om någon annan kan göra jobbet kan jag oxå fixa det" :-)-) kröp som bara den under skinnet på mig när jag lämnade bort bilen på fyllning av acn fast det var till gamla jobbet där jag känner alla...

En bild från spolningen av automaten var verkligen dags för byte då oljan som kom ut var kolsvart och luktade pecka..

Behöver väll inte skriva vilken sida som är ny olja va? :wink:
Bild

//Andreas
Blivit en produktiv dag idag :D
Fått dit snowcapen som legat i 1år :lol:
Monterat kupefilter.
Plockatbort strålkastartorkarna och torkarstoppen + felsökt den elektriska höjdjusteringen och pajat höger motor oxå genom att testa den i vänstra uttaget :( :( blir tokig på dem, båda fungerade när jag köpte bilen men sen dog vänstra plötsligt en kväll och nu har jag tydligen dödat den andra med fast jag kontrollmätte kablaget innan testet och fick samma värden på båda sidorna :???: lödde även in en diod i knappen för justeringen då lampan däri hade dött men måste byta till något starkare då det knappt syns fast man håller ögat 5cm ifrån.

Bytt motortempgivaren till en bättrebeg som gav bättre värde vid 80*C
Monterade en distans på lambdasonden så den kom ut ur avgasflödet för o sen om det kunde hjälpa mot den lite oroliga kurvan då jag mäte upp den med ociloskop blev lite bättre på varv men inte på tomgång så kommer demontera den.. ( samma oroliga kurva har de andra 940 turbobilar som jag mätt på men ingen sugmotor så gissar på att turbon förstör flödet till lambdan :( )

Och viktigast av allt påbörjat monteringen av kyla i handskfacket :-)-)

Borrat och sågat för spjället.
Bild

Limmat fast anslutningen så bara kvar att isolera och kapa till en slang, bild på inkoppling i ac-packetet och färdigt resultat kommer någon annan dag :D
Bild

//Andreas
Då fortsätter vi med morgonens jobb.

Isolerat handskfacket, blev 1cm Ethafoam ska enligt kollegan motsvara upp till 10cm vanlig isolering. Hoppas verkligen den får plats nu :shock: :lol:
Bild

Översiktsbild av "drickakylen"
Bild

Ventilen kommer från VW gruppen sitter i passat o golf med mera är en två delad sak så man får beställa vredet och stosen(typ max en hundring för båda) för sig själva o sen limma fast det, Opel Astra har en bättre variant där man bara borrar ett hål och sen trycker i ventilen men den har utgått sen länge o de lär ju knappast finnas någon Opel Astra från 96 med Ac på skrotarna längre.. Kan fixa artikelnummer senare då påsen ligger i bilen.
Bild

Limmade igen hålen för strålkastartorkarna med biltema plastlim
Bild

Har även sen tidigare klätt om dörrinläggen i svart mocka, tyvärr blir det inget bra(för tjockt) när man har de nyare inläggen i plast då de är gjutna och går inte att klä av :evil: så ska göras om när jag får tag i gamla varianten av trä.
Bild

//Andreas
White skrev:Den där sköljningen gör gott för automatlådan! :-)-) Är själv noga med att skölja/byta oljan i min, så jag aldrig får brun/svart olja.

Kul grej med handskfacket! :)
Sköljningen gjorde nytta, fick 200-300varv lägre på motorn vid 110km/h. Tror att lockupen inte ville slå till tidigare för nu känner jag att den går i när jag kör över 99km/h på gpsen :-)-) dock är lådan verkligen tråkig när den ska växla upp till 3an tycker jag gasar måttligt men ändå så väntar den till 4000rpm innan den växlar men bara på 3an :cry:

Skulle även vilja få dit en oljekylare då någon monterat en 1800kg krok från biltema utan o sätta dit kylare till lådan :( Eller snarare skulle jag vilja ha kvar orginalet så den går upp till drifttemperatur fortare och sen en temperaturstyrd ventil till en extrakylare när den börjar bli varm.

Fast drömmen är ju en elektroniskautomatlåda från 960 och sen bygga Paddlar vid ratten till den..

//Andreas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Har fått felkod P2600 "Powertrain coola[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Hör det vid 1500 rpm, stillastående och[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]

Har nu under några laddningar märkt a[…]