- ons 28 maj 2014, 10:12
#867837
Måste säga att synen på tjänstebilar är rätt märklig här. Hur tror ni de sköts egentligen? Som tidigare skrivet så är majoriteten idag olika former av personalbilar där föraren är ansvarig för andrahandsvärdet. Menar ni att dessa skulle skötas sämre? Det tror jag inte ett dugg på. Förutom rena arbetsbilar så är jag, baserat på egen erfarenhet, övertygad att de flesta tjänstebilar sköts och körs på exakt samma sätt som om föraren skulle haft egen bil. De servas enligt plan men används dagligen som bruksbilar. Det blir spår och repor på dem men det har ju inte med att det är en tjänstebil utan användningsområdet. Sådana märken är vanligen bara att polera bort, större repor än man tror kan tas exempelvis genom våtslipning. Jag tar i alla lägen hellre en gammal tjänstebil som nästan alltid är fullservad hos märkeshandlare än en privatbil som fått service hos Nisses Bil & Smide för att det var 500kr billigare där. Oavsett om den senare har några repor mindre.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i