Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gäller min v70 02.
Jag har inbyggd gps och har byggt om så att backkamera kommer upp i gps när jag lägger i tv läget på stereon. Så långt fri och fröjd.
Men jag fick en kamera över så jag plasera den i fram och tänkte koppla in en knapp så man kan skifta mellan kamerorna.

Men var ska jag sätta knappen. Måste va lätt att komma åt men ändå inte så dumt ut. Ska helst höra ihop med allt annat org i bilen.

Och var ska man hitta knappen med on off on funktion. Som inte ser ut som ett flygande ufo med neon m.m

Mvh
Senast redigerad av 1 Jonas_latt, redigerad totalt 0 gånger.
av Schmoyoho
Placering: raden med knappar längst ner på mittkonsollen, under klimatanläggningens knappar och vred...?

Finns nog ingen knapp som är mer lämplig än någon annan så prova titta om bildelsbasen/Volvo säljer någon knapp med någon rolig logga alt. skrapa bort ev färg och ha en namnlös men standardknapp.

Edit: Antar dock du bara behöver en vanlig knapp och ingen vippströmbrytare eller liknande...?
av Jonas_latt
regeeN skrev:Placering: raden med knappar längst ner på mittkonsollen, unsmälleratanläggningens knappar och vred...?

Finns nog ingen knapp som är mer lämplig än någon annan så prova titta om bildelsbasen/Volvo säljer någon knapp med någon rolig logga alt. skrapa bort ev färg och ha en namnlös men standardknapp.

Edit: Antar dock du bara behöver en vanlig knapp och ingen vippströmbrytare eller liknande...?
Jag behöver en knapp med funktionen på av på.
Tänkte sätta den där du menade men då måste det verkligen va en knapp som snällare in.
av Jonas_latt
johnnype skrev:Jag har nyttjat CAN-bussen och aktiverat bakre kameran ihop med backväxel och främre/bakre kamera genom extrameny i färddatorn.

Nu är backkamera monterar på back ljuset.

Förklara gärna närmare. Och någon en "vanlig" person kan göra?
Man kanske kan byta funktionen på dem? Dem man byter låt med eller radiostation använder jag aldrig. Kanske jag få en av dem att fungera som av o på till den främre kameran. Det borde funka. :???:
Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt me[…]

Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]