Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja den finns inte längre här. S80 säljer ju så otroligt dåligt så inte speciellt konstigt.

Hoppas förresten att nya Premium Sound är vasst igen! :-)-) Chansade på att beställa det.
av Primus
Är det bara Premium Sound som är uppgraderat? Så har jag tolkat det.
av MTH
- Sportläder finns inte längre i stålgrå, den färgen var grymt snygg :(

- Vita blinkers istället för orangea ser lite skumt ut.

- XC60 finns nu i Power Blue, yay!

Såg för övrigt en ny S60 T6 FWD i Power Blue häromdagen som gjorde en hyfsad acceleration. Fy bubblan vilket tråkigt motorljud i jämförelse med den härliga sexan, istället för ett grymt muller lät det mer som någon som fes :???:
av HiTek
MTH skrev: Såg för övrigt en ny S60 T6 FWD i Power Blue häromdagen som gjorde en hyfsad acceleration. Fy bubblan vilket tråkigt motorljud i jämförelse med den härliga sexan, istället för ett grymt muller lät det mer som någon som fes :???:
Skulle gissa på att om man sätter eftermarknads helsystem från t.ex. Ferrita på bilen så kommer det låta bättre.
av perhall
Fast det är ändå riktigt trist att behöva köpa ett eftermarknadssystem för 8 000 kr inkl mont (eller vad kostar det?). Dels är det inte värt något sen, dels blir bilen bullrigare. Gillar fortfarande S80 3,2 som gick jättetyst utom när man gasade på och varvade, då lät den som T6 fast sportigare...
PH
Användarvisningsbild
av V9097
simonhalmstad skrev:S80 Executive har försvinnit från svenska marknaden om man ska tro bygg din volvo.
Fler versioner av S80 har försvunnit
-D3 är borta
-T4/T4F är också borta
-D5 finns bara med automatlåda
-Kinetic har tagits bort, nu börjar det på Momentum
-Antalet exteriöra färger har minskats
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är ju knappt ens lönt att sälja den i Sverige, ca 30 i månaden registreras i månaden i Sverige och x antal registreras kanske på Volvos själva som ägare. :?: Har inte sett någon här på forumet som beställt en S80 - 14. I Usa gjorde S80 ett sving upp i försäljningen sedan nya faceliften kom, har för mig att det är runt 300 st i månaden som säljs där. Som det ser ut just nu tror jag att S80 från my14 och nyare kommer bli en udda bil i Sverige. :)
Användarvisningsbild
av dol
Jag börjar bli sugen på S80 igen efter XC60, helst en t6:a. Nån som provat VEA t6 i S80? Blir det samma torque steer som i framhjulsdriven XC60?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]