- mån 31 mar 2014, 09:29
Jag har funderat på att xenonkonvertera mitt helljus på bilen. Men borde det inte bara gå att byta ut hela lyktan så man får "äkta" xenon i både halv- och helljus. Då lyktan enbart sitter med en skruv och en plastpinne, sen en snabbkontakt som ger signalerna. Det är ju säkert inte lika billigt, men i min värld så skulle ju det vara en bättre investering än att xenonkonvertera.
Eller är det så att tekniken inte enbart sitter i själva lyktan utan att man måste byta mera saker i bilen för att få "äkta" xenon i lyktorna?
Om man nu kan byta ut hela lyktan så enkelt som jag beskriver det? Kan man då välja hur starka xenonlampor man ska ha? För xenonkonverterar man så kan man ju välja allt mellan typ 50w till 100W?
Hjälp mig snälla att reda ut dessa frågor!
Eller är det så att tekniken inte enbart sitter i själva lyktan utan att man måste byta mera saker i bilen för att få "äkta" xenon i lyktorna?
Om man nu kan byta ut hela lyktan så enkelt som jag beskriver det? Kan man då välja hur starka xenonlampor man ska ha? För xenonkonverterar man så kan man ju välja allt mellan typ 50w till 100W?
Hjälp mig snälla att reda ut dessa frågor!

Volvo V40 D2 2014, your kinetic, automat, VOC
Volvo V60 D4 AWD Ocean Race Edition, BE PRO, Automat, Voc.
Volvo V60cc D4 AWD Momentum, BE, VOC.
Kör: XC60 T5 AWD MY18 R-design. Teknik PRO, Voc, 21", skärmbreddare, Crystal white ++++
Volvo V60 D4 AWD Ocean Race Edition, BE PRO, Automat, Voc.
Volvo V60cc D4 AWD Momentum, BE, VOC.
Kör: XC60 T5 AWD MY18 R-design. Teknik PRO, Voc, 21", skärmbreddare, Crystal white ++++