Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har provat T6 i samtliga och tycker den gör sig bäst i S/V60 (helst R-design/Black-R) då de modellerna är mest körglada och lättare än övriga. Motorn får en lite annan karaktär i t.ex en XC60. Inte att den på något sätt är fel i XC60, absolut inte, men körsättet blir olika.

Underbar motor vilken kaross/modell den än sitter i!

Har kört 2700mil med min V60 T6 awd R-design Polestar och det är utan tvekan Volvos bästa motor!
Användarvisningsbild
av swed
Håller med om att motorn passar S/V60 ypperligt,
har provat i S80 och det blir som du sa en annan karaktär.

Tycker själv att 4-C chassit passar perfekt, i comfort läget minskar man stötigheten till vardags men man kan få dem hård när/om man vill.

Rent utseendemässigt skulle jag faktiskt vilja ha dem lite lägre, (men det är rätt praktiskt med en osänkt bil också,
gupp, hål trottoarkanter mm.)

Bosse
Den upplevs som roligast i S/V60 tycker jag, mest race liksom, men det är ju den minsta och lättaste karossen det sitter i så det är ju naturligt.

S80/V70 är den mer som en glidare med mycket pulver i.

I XC60 känns den nästan lite overklig, det är så galet bra drag i den typen av bil. Det passar liksom inte ihop vilket gör det superkul på något sätt. Jag är supernöjd.

XC70 T6 har jag inte kört men jag kan tänka mig att det blir lite XC60 känsla i den.

Oavsett kaross är Polestar ett måste för att få det riktiga bettet, det gör enorm skillnad i hur motorn upplevs!

/Martin
MartinS skrev:Den upplevs som roligast i S/V60 tycker jag, mest race liksom, men det är ju den minsta och lättaste karossen det sitter i så det är ju naturligt.

S80/V70 är den mer som en glidare med mycket pulver i.

I XC60 känns den nästan lite overklig, det är så galet bra drag i den typen av bil. Det passar liksom inte ihop vilket gör det superkul på något sätt. Jag är supernöjd.

XC70 T6 har jag inte kört men jag kan tänka mig att det blir lite XC60 känsla i den.

Oavsett kaross är Polestar ett måste för att få det riktiga bettet, det gör enorm skillnad i hur motorn upplevs!

/Martin
Borde bli ännu starkare känsla i XC70 T6 (kan inte finnas många såna, tror jag har sett en nånsin...) eftersom den är bra mycket gungigare/mjukare/vingligare än en XC60 T6...
Känns nästan som fel motor i XC70, men den blir snabb och känns lite lyxigare på något sätt. Men XC70 är ingen bil att blåköra med, förutom Polisversionerna då! :wink:

Gillar gillar bruks-känslan i en XC70 D5 awd istället! :mrgreen:
av KarlE
Helt klart S60/V60.
T6 är fantastisk och R-design gör bilen till ett strykjärn. Krydda med Polestar-optimering!
XC90_Executive skrev:Känns nästan som fel motor i XC70, men den blir snabb och känns lite lyxigare på något sätt. Men XC70 är ingen bil att blåköra med, förutom Polisversionerna då! :wink:

Gillar gillar bruks-känslan i en XC70 D5 awd istället! :mrgreen:
XC70 Sport kan man väl blåköra med? Den är väl närmast XC70 Polis man kan komma. ;) Det klarar väl det där sport chassit av. :mrgreen:

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]