Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kanelbullen
patnil68 skrev:Sitter och bläddrar i den tryckta katalogen om XC60 MY 15, och det är inte värst mycket nytt under solen;
Interiör:
¤ Nytt panelinlägg - Pianosvart trä
¤Vreden på mittkonsol i aluminium (som tidigare var svart)

I Premiumpaketet verkar parkeringskamera utgått, och innehåller nu
-Elmanövrerad passagerarstol
-innerbackspegel med kompass
-Textilmattor
-Inscription läderklädd instrumentpanel, överdel

¤ Och som tidigare nämnts - Harman Kardon/Premium Sound.

Exteriör:
¤Ny färg - 713 Power blå metallic (Möjlig för R-Design)
¤Fälg - Ixion, 8*18", Diamond Cut/Titanium Grey (Endast till R-Design)

¤ Ny Utrustningsnivå - Volvo Ocean Race Edition

Vänlig hälsning.
Patric

var hittar man den katalogen ??
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Beställde katalog där igår som pdf men man fick MY14 där.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Okej det gjorde jag samtidigt, men då kommer den väl om några dar. :)
av Michael08
Är på väg att beställa ny tjänstebil och står i valet och kvalet mellan en Mitsubishi Outlander PHEV/ BMW X3 xDrive20d
Business Comfort Edition eller en XC60 D4 AWD Summum med en hel del extra utrustning.

Helst vill jag ha en Volvo XC60 D4 AWD - kravet är max 145g CO2 måste vara fyrhjulsdrift och automat och hade hoppas på att nya MY15 skulle klara dessa värden med ny automatlåda och nya fyrcylindriga dieseln. Kommer det inte någon sådan bil så faller tyvärr Volvon bort!

Av dessa tre bilar så gillar jag XC60 bäst - den är snyggast, sköna stolar, dieselvärmare med timer, integrerade barnstolar, bra ventilation och stöldsäker.

Nya BMW - kanske roligare med en BMW på uppfarten men stolarna är sämre - tyskt dieselknatter - sämre ventilation speciellt på vintern - större risk för inbrott eller att få bilen/fälgar/airbag stulen, aningen hårdare fjädring lite sportigare men aningen bullrigare annars inte så stor skillnad mellan XC60.

Outlandern - gräsligt ful, plastig, ologisk navigator och Bluetooth kan man glömma och använda, hög buller nivå. Enda som är bra är förmånsvärdet med supermiljöbilsrabbatt blir drygt 1000kr netto i månaden förmånsvärde. Samt att man kan kalla sig för miljöhjälte om man bara kör på el korta sträcker mellan hem och jobb. Använder man hjärnan så borde man kanske välja denna men är inte en kul bil samt om 1.5 år så kommer garanterat miljörabatten försvinna när miljökraven höjs så man kan räkna halva tiden man har bilen med bra förmånsvärde.

Har idag en MY11 S60 D3 (med D4 motorn) samt en Mitsubishi Outlander Etanolbil med automat som nu skall bytas ut mot en ny den har vi inte varit nöjda med så känns inte kul att beställa en ny sådan. Volvon däremot fantastiskt nöjda med och kommer ha kvar den två år till...

Som sagt väntar på katalogen och hoppas att det kommer en uppdaterad XC60 som kvalar in i bilpolicyn på företaget och isåfall blir det två volvo på uppfarten....
av tunnis
Intressant, jag har precis samma I-landsproblem.
Har lånat hem en PHEV och får plånboken bestämma är den ju en given vinnare. Är även impad över hur smidigt det funkade men el resp besinmotorerna. Klarade lätt att köra 3mil på enbart el.
Har haft en Q5 hemma på lån men den går bort på för litet bagage samt svindyr Navi.
Har även haft en X3 hemma. Fantastisk bil som nu dessutom kommer med facelift. Dock klart dyrast ifall man laddar på med "nödvändiga" tillval.
Återstår bara XC60, men en tredje likadan, hmmm
Efter att ha provkört en hel del med Q5 och X3 kan jag inte tänka mig ännu en brummande, högljödd 5cyl D4 med sliromat.
Tyskarnas drivlinor är så mycket bättre.
Vea kommer INTE med AWD än på ett par år vilket är helt ofattbart. Återstår bara att försöka övertala migsjälv att awd är onödigt, vilket är svårt efter 10 år med drivning på alla fyra.
:roll:
Mitt val står nog mellan XC60 T5 VOR & X3 xDrive20d
av Linqid
tunnis skrev: Vea kommer INTE med AWD än på ett par år vilket är helt ofattbart.
Ett par år är nog att ta i, nya XC90 som presenteras sent i höst får ju VEA med mekanisk AWD. Med andra ord kan man nog räkna med att 60-serien får det till MY16. Nuvarande generation V/XC70 är nog inte aktuell för VEA AWD.

Sen att det inte är någon tröst för någon som vill beställa inom kort är en annan sak... :wink:
av perhall
Hur länge ska 60-70-80-plattan vara med? Den är ju 9 år om ett år när MY16 kommer. Dags för ersättning men när? Det är väl inte säkert att mekanisk AWD kommer med VEA på nuvarande plattform?
av Droopy
patnil68 skrev:Sitter och bläddrar i den tryckta katalogen om XC60 MY 15, och det är inte värst mycket nytt under solen;
Interiör:
¤ Nytt panelinlägg - Pianosvart trä
¤Vreden på mittkonsol i aluminium (som tidigare var svart)

I Premiumpaketet verkar parkeringskamera utgått, och innehåller nu
-Elmanövrerad passagerarstol
-innerbackspegel med kompass
-Textilmattor
-Inscription läderklädd instrumentpanel, överdel

¤ Och som tidigare nämnts - Harman Kardon/Premium Sound.

Exteriör:
¤Ny färg - 713 Power blå metallic (Möjlig för R-Design)
¤Fälg - Ixion, 8*18", Diamond Cut/Titanium Grey (Endast till R-Design)

¤ Ny Utrustningsnivå - Volvo Ocean Race Edition

Vänlig hälsning.
Patric

Blir det verkligen "äkta" Harman K denna gång och inte som idag då det sitter talare från Harman group och ska de envisas att fortsätta med det där processade ljudet hjälper tyvär inga högtalare i världen.

Man får hålla tummarna men jag är inet övertygad innan jag själv lyssnat.
Användarvisningsbild
av na96gen
perhall skrev:Hur länge ska 60-70-80-plattan vara med? Den är ju 9 år om ett år när MY16 kommer. Dags för ersättning men när? Det är väl inte säkert att mekanisk AWD kommer med VEA på nuvarande plattform?
Så har jag hört hela tiden att innevarande modeller inte kommer att få VEA med AWD, men nu på säljarnas MY15 utbildning pratades det om hösten iaf. Oklart till vilka motorer och modeller isf.. ??:-/
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Åtminstone på tidigare årg&arin[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]