Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phyxius
Zera skrev:Tackar för alla tips.
Håller även med er som tycker att bilen skall användas men vill gärna håller bilen ren.
Bilen är lite av snikversion :), standard solar med Volvo tech-material i svart färg, hoppas att den är lätt att hålla efter.

Jag har två grabbar, när jag hämtar de från dagis är deras kläder och skor fulla av sand (och inte att tala om vinter halvåret), så det vore bra att skydda baksäte och storklar (både plast och plåt delen).
Det där med 3M tejp kanske är nåt att fundera på...sedan skulle vilja hitta något liknande denna (jäkligt elegant, men 2200 spänn är för mycket):
http://shop.bildeve.se/baksatesskydd-p-448-c-525.aspx

Bild
Jag har Volvos baksätesskydd och visst är priset på dryga 2kkr i saftigaste laget men det är en av dom bättre tillbehören jag köpt. Speciellt då jag precis som du hämtar barn på dagis som är fulla av sand
Användarvisningsbild
av Spid3r
Phyxius skrev:
Zera skrev:Tackar för alla tips.
Håller även med er som tycker att bilen skall användas men vill gärna håller bilen ren.
Bilen är lite av snikversion :), standard solar med Volvo tech-material i svart färg, hoppas att den är lätt att hålla efter.

Jag har två grabbar, när jag hämtar de från dagis är deras kläder och skor fulla av sand (och inte att tala om vinter halvåret), så det vore bra att skydda baksäte och storklar (både plast och plåt delen).
Det där med 3M tejp kanske är nåt att fundera på...sedan skulle vilja hitta något liknande denna (jäkligt elegant, men 2200 spänn är för mycket):
http://shop.bildeve.se/baksatesskydd-p-448-c-525.aspx

Bild
Jag har Volvos baksätesskydd och visst är priset på dryga 2kkr i saftigaste laget men det är en av dom bättre tillbehören jag köpt. Speciellt då jag precis som du hämtar barn på dagis som är fulla av sand
Jag håller helt o håller...men ska fundera lite till, får inte kärran förrän början av maj :)...googlar massor efter substitut men hittar inget vettigt :(
av Soulman
Droopy skrev:
Zera skrev:Ska snart ta emot en XC60 (tillbaka efter Audi åren :))...undrar följande:
1. Några som har några bra idéer om hur man ska skydda instegslisterna (har två små grabbar som skall in och ut och vet hur listerna ser ut nu)?
2. Samma anledning...baksätesskydd, alternativ till Volvos original, vill helst inte betala 2200kr.
Tacksam för alla svar.

Använd bilen istället, ska man hålla på och titta på alla småsaker hela tiden blir man ju bara less, se den som en brukskärra som endå ska bytas ut nångång.

vill du absolut skydda instegsliser iaf så fins det plastfilm som taxi använder, kan köpas på valfri glasfirma.
Det beror väl på vad man tycker pengar är värda. Jag kör mina bilar 1-2 år och 3000-6000 mil och är nästintill pedantisk i hur jag håller efter dem. Det visar sig i nästa brukarled kan jag säga. Kombinerat med att alltid välja en bra kombo av färg och utrustning får jag alltid riktigt bra betalt i nästa led som återinvesteras i nästa bil. Inga listpriser och web-värderingar har någonsin legat i närheten av mitt försäljningspris. Det lönar sig att ta hand om sina grejer oavsett om det är en bil, båt eller hus.
av swemax
Det här är ett riktigt bra medel att impregnera/skydda vinyl och skinn med

http://reservdelsgurun.se/bilvard/invan ... pplikator/

Vill även slå ett slag för denna fälgtvätt som enligt mig är lika bra som Sonax men till ett betydligt bättre pris

http://reservdelsgurun.se/bilvard/avfet ... leaner-5l/ finns även 1l
Användarvisningsbild
av skyrazer
Soulman skrev:
Droopy skrev:
Zera skrev:Ska snart ta emot en XC60 (tillbaka efter Audi åren :))...undrar följande:
1. Några som har några bra idéer om hur man ska skydda instegslisterna (har två små grabbar som skall in och ut och vet hur listerna ser ut nu)?
2. Samma anledning...baksätesskydd, alternativ till Volvos original, vill helst inte betala 2200kr.
Tacksam för alla svar.

Använd bilen istället, ska man hålla på och titta på alla småsaker hela tiden blir man ju bara less, se den som en brukskärra som endå ska bytas ut nångång.

vill du absolut skydda instegsliser iaf så fins det plastfilm som taxi använder, kan köpas på valfri glasfirma.
Det beror väl på vad man tycker pengar är värda. Jag kör mina bilar 1-2 år och 3000-6000 mil och är nästintill pedantisk i hur jag håller efter dem. Det visar sig i nästa brukarled kan jag säga. Kombinerat med att alltid välja en bra kombo av färg och utrustning får jag alltid riktigt bra betalt i nästa led som återinvesteras i nästa bil. Inga listpriser och web-värderingar har någonsin legat i närheten av mitt försäljningspris. Det lönar sig att ta hand om sina grejer oavsett om det är en bil, båt eller hus.
Jag håller med ovanstående!
Håller man efter sin bil så får man bra mycket mer tillbaka. Ni som svarar "använd bilen" och "det är ju BARA en bil"-svar förstår jag inte riktigt vad ni gör i denna tråden. Tråden handlar om att TS vill skapa ett skydd för sin investering OCH ha barn samtidigt, det är inte upp till er att döma honom för det! Det är väl en självklarhet att man kan ha en snygg och städad bil OCH väluppfostrade barn på samma gång om man vill?! Skärpning!

Till saken:
Jag har plastade trösklar runt om i bilen som fixades i samband med rutornas toning. Jättesmidigt och enkelt att ta bort om jag skulle vilja det.
Det är en ganska tjock genomskinlig plast som är väldigt stryktålig! Vet man om det syns ju skarvarna men som sagt, det går ju att ta bort om man vill. Använder du plastidip så se till att täcka ORDENTLIGT!
Baksätet skulle jag rekommendera att täcka med Volvos eget baksätesskydd, kanske även baksidan framstolarna?

Lycka till!
av Petzzon
Personligen är jag mycket rädd om mina bilar, parkerar inte utmanande för att få uppslag t.ex.
Lär mina barn hur man skall gå in och ut ur bilen på bästa sätt.
Men jag vill ändå använda min bil och vill att den skall vara snygg även då, jag har skinnklädsel och skulle inte komma på tanken att sätta in ett heltäckande skydd då det förstör helhetskänslan för mycket, men sätter givetvis ett litet skydd framför den bakåtvända barnstolen. Skinn är ju praktist funkar ju faktiskt att både äta glass o hamburgare.
Samma sak gäller bagagaget, har visserligen en matta nu vintertid vilket jag inte heller alltid har haft, en runda med klädseltvätten gör det hela som nytt igen.
En enstaka automattvätt är ingen större fara, ett par varv med polermaskinen löser detta på våren igen.

Så trots en human inställning brukar mina bilar vara så gott som nya även efter 10000Mil

(Många brukar rata bilar på KVD för att dom ser så misshandlade ut.... men kom ihåg att merparten av dom fina glänsade bilar som står i bilhallen har sett precis likadana ut innan dom fick en rejäl genomgång)

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vida[…]

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]