Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av broman
Hej jag har en volvo v70 -06 som jag köpte en begagnad dragkrok från en -03, draget passar bra, men elsattsen passade inte, Jag undrar hur ni har gjort när ni har stoppat dit ert drag?? Jag ringde Bilia och frågade då sa dom att man behövde både elsatsen plus en "dosa" totalt blev det med min volvo rabatt 1050:-,
av mbc
broman skrev:Hej jag har en volvo v70 -06 som jag köpte en begagnad dragkrok från en -03, draget passar bra, men elsattsen passade inte, Jag undrar hur ni har gjort när ni har stoppat dit ert drag?? Jag ringde Bilia och frågade då sa dom att man behövde både elsatsen plus en "dosa" totalt blev det med min volvo rabatt 1050:-,
Ja du kan ju koppla själv med strömtjuvar om du vill klabba och hålla på.
Ev kan du leta på skroten om du hittar en sats, dosan heter trailer module eller trm.
Annars är det bara att handla, satsen är samma 04 och upp.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag rekommenderar INTE koppla med strömtjuvar på en bil med can bus. Då kan du bränna sönder saker lite här och där...
Lönar sig köpa en satts för din bil och montera :D
av ThunderAce
Kolla med Jönköpings Bildemo, köpte mitt drag där och de hade rätt elsats med, elsatsen kosta 300:-

Tyckte jag va bra pris, då är det bara "plug and play" så att säga i befintliga kontakter på bilen

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]