- tor 03 apr 2014, 03:18
#852359
Har någon lust att förklara för en snubbe med tummen mitt i handen placering av domkraft och pallbock vid hjulbyte på en Volvo S70 från -98?
Har tidigare fått hjälp här på sidan var man kan sätta pallbockar på S70/V70 och det var de stora bultarna framför bakhjulen och bakom framhjulen som fäster något, ja vad det nu är, något viktigt i karossen.
Vanligtvis när jag tidigare bytt från vinterdäck till sommardäck (och vice versa) har jag använt mig av den tillhörande nöddomkraften i dess utsedda fäste och sedan satt pallbockar på bultarna.
I år hade jag istället tänkt att använda en riktig hydralisk domkraft istället som jag fått låna av en kompis.
Men ska jag bara sätta den direkt på det vanliga domkraftsfästet? Ska det vara någonting emellan typ en "jack pad"? Eller kan jag hissa upp hjul för hjul med domkraften på bultarna, men isåfall var sätter jag pallbocken/-arna?
Jag krånglar förmodligen till det här mer än jag bör...
Tack för er hjälp!
Har tidigare fått hjälp här på sidan var man kan sätta pallbockar på S70/V70 och det var de stora bultarna framför bakhjulen och bakom framhjulen som fäster något, ja vad det nu är, något viktigt i karossen.

Vanligtvis när jag tidigare bytt från vinterdäck till sommardäck (och vice versa) har jag använt mig av den tillhörande nöddomkraften i dess utsedda fäste och sedan satt pallbockar på bultarna.
I år hade jag istället tänkt att använda en riktig hydralisk domkraft istället som jag fått låna av en kompis.
Men ska jag bara sätta den direkt på det vanliga domkraftsfästet? Ska det vara någonting emellan typ en "jack pad"? Eller kan jag hissa upp hjul för hjul med domkraften på bultarna, men isåfall var sätter jag pallbocken/-arna?
Jag krånglar förmodligen till det här mer än jag bör...
Tack för er hjälp!