NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimmiejb
Hej, La på minna sommar däck för 2 veckor sen som är köpta i september, pirelli bluevision. Idag fick jag punka, det var ingenting kvar på insidan av båda däcken. Dom tar inte i nånstans och bilen är framvagninstäld i september. Däckens måt är 225-45/17 på volvo orginal fälgar 17tum. Bifogar bild. Bilen är en v50 t5 awd 06a Mvh jimmie
Användarvisningsbild
av Micce1980
Riktigt trist.
Hur ser vinterdäcken ut och hur långt har de rullat under vintern?

Köpte du nya däck först och hjulinställning senare i september eller samtidigt?

Har du sänkt bilen efter september?
av jimmiejb
Hej, vinterdäcken var lite sne slitna men inta alls farligt som dessa på 2 veckor, då jag kört med vinter däcken hela vintern, sommar däcken köptes samtidig när dom gjorde framvagns inställning. Bilen är inte heller sänkt, och inga skrap märken i hjulhuset heller.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Fel toe av någon anledning.

.
Användarvisningsbild
av Perra83
Säker på att det är en original fälg till just V50 så det inte är en likadan fast från en annan Volvo?

17" då är det väl 205/50 17 som det ska vara?
av jimmiejb
Jo det ska vara orginal då dom följde med i momentum paketet . Vet ej om dom satt på så pass mycket bredare på fälgarna. Men då borde väll bakdäckena oxå vara slitna?
Användarvisningsbild
av Perra83
Nja.. bak kan det vara mera plats.

Fram borde det ta i nedre fjädersätet. Skulle väl fungera med spacer?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Kan du inte lägga upp en bild på däcken blir lite enklare då?

.
av VonArnim
Hej

Har alltid haft 225 på mina 17 tummare efter det att orginaldäcken tagit slut och det har inte varit något problem.
Är slitaget på insidan av slitbanan eller på däckets sida?
Jag drog min första V50 i ett hål när vi semestrade i Norrland, det tog mindre än 500 mil innan alla däck blivit rejält snedslitna.
Felaktig hjulinställning äter med andra ord däck - fort.

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]