Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jag skulle tagit det.
Med tanke på hur länge det skulle dröja innan en ny skeppades hem så, ta budet. Nytt ska vara nytt förstås men ändå.
Riktigt snygg V70 du har fått till.
Var ifrån köpte du dina 20" ?
finns ju mängder med firmor som säljer, med olika et å under olika namn på dom.
Verkar det som det är ok kvalitet på dom?
Hur mycket skillnad blev det på förbrukningen, mot dina gamla cratus 18"?
Blev många frågor :D
Men är grymt sugen på likadana till min V60.
Jag köpte dom faktiskt direkt från AFL, ja förutom den sista som jag köpte från en annan firma, men dom säger ju att dom inte får in några nya förrän i maj så dem kan jag ju inte rekommendera att du handlar ifrån ;)

Chromefälgar har dem, men köp INTE deras centrumkåpor, de tar dubbla priset mot för vad de kostar hos din volvohandlare och är pirat med fel färger i loggan :lol:

Det var faktiskt lite roligt förresten, webmaster beställde fälgar därifrån och centrumkåpor innan han visste vad Volvo tog. När han fick hem dem så såg han att det var helt fel färg och skickade en fråga till dem och fick svaret att han kan ju inte räkna med annat när det är piratkåpor (som kostar dubbelt så mycket som volvos egna). Det roliga är att man ser rätt många på t.ex. garaget som har dessa piratkåpor, även en C70 som rullar i stan har likadana fälgar som jag har (han köpte dem efter att jag lånat garageplatsen bredvid honom i en dryg vecka 8) men han har fel kåpor)
Men det är bara en parentes, i övrigt så har jag bara hört bra om chromefälgar.

Jodå jag tycker kvaliteten känns helt ok som sommarfälg, webmaster har ju likadana men 18" som vinterfälgar och där märks det att de inte är så glada i avfettning o dyl.

Jadu förbrukningen, jag har faktiskt inget bra svar på det men den är helt klart högre. Ska jag gissa så säger jag 1dl mer per mil jmf 17" och 0,5 mer per mil jmf 18". Så kanske en dryg tusing per sommar i ökad kostnad jmf 17", kan det vara värt tycker jag :)

Tycker du gör helt rätt i att fundera på 20" på din V60, jag är själv sugen på en V60 r-design bara för att jag tror den skulle bli så brutalt snygg med 20" och coilisar :)
Tack för svaren.
Låter ju lovande, helt klart värt att lägga en tusing extra i bränsle :D
Sa till mig själv att jag skulle låta dena bil va original, men det verkar som det får bli ändrade planer, hahaha

Får se vad man ska köra med för däck storlek. Tänkte 245-30-20 för att få lite mer däck, så man kan kompensera mellanrummet mellan däck å skärm. Får det låga sportchassiet är ju inte lågt någonstans.
Risken är ju att man ångrar sig å vill sänka ändå å då kanske det blir förr brett med den storleken.
Har alltid sänkt mina bilar, men med sommarstuga med flera km dålig grusväg så skulle det va skönt å låta bli.

Men jag tror ju som du V60 R-Design, låg och med 20" låter ju som det kan bli riktigt nice 8)
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 59
Beställa ny V90 T6 recharge

Av det som finns i min bil (köpte den begagna[…]

Skruv till instrumentsarg

Hej! Jag har en v50 2004 (T5) där instrument[…]

Byta tryckgivare turbo