Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
En Tiguan skulle ju se fruktansvärt patetiskt ut framför en sådan megastor vagn.....

Du behöver något som matchar husvagnen....

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av Petzzon
VolvoB20 skrev:En Tiguan skulle ju se fruktansvärt patetiskt ut framför en sådan megastor vagn.....

Håller med dig, man tvivlar ju på om husvagnen kommer släpa på Tiguanen istället. Enda fördelen är att vi kan få den som tjänstebil
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Petzzon skrev:
VolvoB20 skrev:En Tiguan skulle ju se fruktansvärt patetiskt ut framför en sådan megastor vagn.....

Håller med dig, man tvivlar ju på om husvagnen kommer släpa på Tiguanen istället. Enda fördelen är att vi kan få den som tjänstebil
Valde själv mellan XC70 o Tiguan men Tiguan gick bort då XC70 D5 drar släpen så mycket bättre/starkare/enklare

MIna släp har 2700 som totalvikt men jag lastar bara till ca 2100 som XC70 får dra.

Huvva för att släpa en sådan tung vagn med det luftmotståndet som du tittar på med Tiguan 177 hk 2.0 liter 4 cylindrar..... sen har ju Tiguan inget bagautrymme heller :-(

Med den husvagen är allt annat en Tuareg bara patetiskt om du ska ha en VW som dragbil....
av Petzzon
VolvoB20 skrev:
Petzzon skrev:

Valde själv mellan XC70 o Tiguan men Tiguan gick bort då XC70 D5 drar släpen så mycket bättre/starkare/enklare

MIna släp har 2700 som totalvikt men jag lastar bara till ca 2100 som XC70 får dra.

Huvva för att släpa en sådan tung vagn med det luftmotståndet som du tittar på med Tiguan 177 hk 2.0 liter 4 cylindrar..... sen har ju Tiguan inget bagautrymme heller :-(

Med den husvagen är allt annat en Tuareg bara patetiskt om du ska ha en VW som dragbil....
Visst önskar man ju en motor som gör att det knappt märks att man har något efter :) men ärligt talat gick det hur bra som helst för mina föräldrar att släpa 1500kg vagn efter en 245:a med 112hk under huven, visst man kanske inte var först uppför alla backar alltid.
Det handlar ju dock om kanske max 200 mil för vår del varje år. Så egentligen räcker nog 177 Hk också. Helt klart är det så att man skall vilja ha den större bilen av andra skäl än enbart som dragbil, om inte blir det väldigt dyra mil med husvagn.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Press release från Volvo https://www.media.[…]