Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev:Nu blev jag sur. Fick ett sms från morsan: "Nu är det vår, nu åker sommardäcken på!", samtidigt tittar jag ut här och ser att det fortfarande snöar.... :x
Bor inte dina föräldrar i Snövde (Skövde)? Varje år när jag skall på konferrens på Billingehus i november, är det vinterväglag där oavsett hur övriga resan ser ut. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
crumpets: Här i Bromma lägger det sig också, termometern visar +1 men det är ihärdigt snöande så bilarna är helt täckta utanför, likaså marken. :(

SvenB: Minnet är det inget fel på hör jag! Mor min brukar ta det säkra före det osäkra, men denna gång är jag bannemej tveksam. :D
Användarvisningsbild
av Allinug
Det blev tung cykling hem från jobbet i snömodd och snöyra i motvind. Jag hade ju hoppats att det skulle ha smält bort tills det var dags för hemfärd. :) Man saknade verkligen vindruta och vindrutetorkare när man knappt såg något för all snö som åkte in i ögonen. Det positiva med tung cykling är dock att det är bra motion! "Beach 2014" närmar sig, även om man inte kan tro det när man ser vädret idag... :)
Användarvisningsbild
av grillchips
StefanN: Ja, det ser vi fram emot! Men med tanke på hur jädra mycket snö det har kommit nu så lär det bli ordentligt blött...
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Jag bytte aldrig ifrån. :D
Användarvisningsbild
av vetten
Så vaknar man med 10cm snö igen och blötsnö dessutom hoppas att väderprognosen stämmer med att det ska bli varmare till helgen för jag vägrar att skotta gården en gång till i vinter.
Vinterdäcken tar jag inte av förrän de måste av, har några kompisar som satte på sommarsulorna för ett par veckor sen och som har fått ta sej fram utan bil dom senaste dagarna. HeHe :twisted:
Användarvisningsbild
av Skruffel
SA4AQS, är det någon vits med snökedjor på en 74X? Far min har en 940 och den är ju helt hopplös på vinterväglag. Har man inte lagt ett par säckar blomjord (eller dyligt) i bakluckan så kan man ju köra fast på plan mark till och med. Att försöka ta sig igenom en mindre (read: några cm hög) snövall är ju inte att tala om... Och ja, han har självklart vinterdäck med bra mönster! :roll:
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 190

:-) Har en som jag köpt ny i Ludvika för[…]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]