Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zxcvbn
Hej, Baksätet på min S60 är inte annvänt mycket alls, samma med bakkdörrarna, ägarna innan har inte heller använt det, så baksätet är som nytt :-)-)
Men det resulterar ju att grejerna inte får samma "använding" som vid använt baksäte,

Först när jag köpte bilen (förra årets April) Så knarrade det utav helvete, men fettade in alla rörliga delar i gångjärn och dörrstop, så blev de mycket bättre, men det knarrar ändå lite,

Nu används bakdörrarna lite oftare, men inte så ofta som det borde,

Vad ska man göra för att ta itu problemet?
Användarvisningsbild
av wissel
Med sannolikhet så är det dina dörrstoppar som jämrar sig !
Ganska vanligt dessvärre, det är kulan som skall rulla som rostar
fast...inte så dyrt att handla men liite bökigt att byta då du
måste lossa dörrsidorna för att kunna pilla ut dom. Men har du haft
loss dörrsidorna förut o vet så tar det under 30 minuter för att byta bägge sidorna.
Hjälper inte att smörja oavsett med vad du använder, jag försökte med precis allt
innan jag gav upp.....:-)
av zxcvbn
Okej tack så mycket för svar, Då stämmer säkert det du säger, den har ju gått i Sthlm så kanske därför? Men känns ju som att salt inte kommer åt grejerna där inne,
för i Våran V70 vi köpte Ny här i Norrland så har vi bara kört här i Norrland och den låter då inget i dörrarna,

Tack än en gång. Ska se hur jag gör om jag ids repa det, eller leva med det lilla ljud, men har man en gång börjat störa sig på det så är det svårt att sluta ;)
Användarvisningsbild
av wissel
zxcvbn skrev:Okej tack så mycket för svar, Då stämmer säkert det du säger, den har ju gått i Sthlm så kanske därför? Men känns ju som att salt inte kommer åt grejerna där inne,
för i Våran V70 vi köpte Ny här i Norrland så har vi bara kört här i Norrland och den låter då inget i dörrarna,

Tack än en gång. Ska se hur jag gör om jag ids repa det, eller leva med det lilla ljud, men har man en gång börjat störa sig på det så är det svårt att sluta ;)
Och oljudet kommer att öka i styrka också samt att det kommer att gå trööögt...bara så du vet. :-)
av zxcvbn
Hehe okej tack så mycket för svar än engång. Kanske lika bra att man får det åtgärdat..

Tobzter: Vart sprutade du då? Kan ju vara värt ett försök iallafall.

Du kan sticka in en mejsel under platkåpan o[…]

I fredags, vid lunchtid, tittade jag på m&au[…]

Appen är makalöst buggig. Ofta en d&o[…]

flexifuel som nästan dör

nej spolarna ej bytta. har redan stiften så[…]