Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
xerent skrev:snart åker dom på... :lol:
Ja... idag var man allt lite sugen. Men har varit fruset ett par morgnar nu i veckan, kör tidigt till jobbet så det får vänta tills april.

Blev en seriös invändig rengöring av pärlan idag, hela köret med lädervård & allt. Sen gick jag på bagaget, motorutrymmet & avslutade med en utvändig tvätt. Kändes "rätt" härligt att pilla med detta idag då det varit 15° :-)-)
Bokat tid för besiktning, i slutet av nästa vecka smäller det, och om vädret fortsätter som idag så åker sommarhjulen på nästa helg. Nu är jag less på att vänta. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Kollar väderprognoser och insett att jag nog får vänta ett par veckor till innan sommardäcken får åka på. :(
Med rätt tidiga mornar lite då också då mellan Gävle - Stockholm känns -3 som nattemperatur inte så bra på sommardäck.. faan..
Bild
joel80: Ja jag kikade över veckans prognos tidigare idag, ser inte heeelt lovande ut men med tanke på att jag inte behöver bilen dagligen och numera aldrig åker varken tidig morgon eller sen kväll så...... Peppar peppar! :D
Användarvisningsbild
av Kompe
Beställt olja till 960'in 8) Och börjat byta insugspackning på 740'in.
Den var som av bakelit :shock: Gick så klart inte att få insuget rak när allt skulle tillbax. :evil:
Blir att köpa en LITEN 12mm nyckel, en bra lampa, ett packet näsdukar, en kaffetermos och en trisslot sen jävvvlar...:-E
Vårstädade bilen i lördags. En rejäl tvättning följt av polering och vaxning. Grovstädade även invändigt men tvätt av skinnklädsel samt skötsel hann vi inte med, ja justja, jag nämnde vi. Hade faktiskt med sambon denna dag som ska ha en eloge för hur rent hon fick vinterfälgarna :-O) Man kunde knappt se någon antydan till att de hade använts under vinterväglag. Självklart fick även de sig en omgång av lackskydd innan de åkte in på förvaring. Arbetet blir roligare om man är fler och använder sig av rätt medel :-)-)

Fick bli ballonghjulen även denna vår, får se om ekonomin tillåter nåt värre framöver :roll:

Bild
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok