Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
corb06 skrev:Jepp!

Apple Iphones har övertag i USA och i Sverige med ca 60 % mot 40 %. Trots att trenden pekar neråt för Apple.

Däremot i länder som Spanien så är Iphones i princip utrotat.

http://gs.statcounter.com/#mobile_os-SE ... 303-201402
Beror helt på var och vad man kollar..

Bild

Mina siffror är enligt källorna antal enheter, dina siffror är webb-trafik. Där är Iphoneanvändare fortfarande lite större.. alltså en ipohoneanvändare använder internet mer än Androidanvändarna, men Androidanvändarna är betydligt fler sen några år tillbaka.
Användarvisningsbild
av mgmannen
corzair skrev:
mgmannen skrev:Fy i hela Ytterhogdal... det innebär att jag inte kan köpa en ny Volvo igen. Där tappade ni en kund. Jag menar allvar, jag kan aldrig någonsin ha äppleskit i min bil...

Naw din stackare, du får väl börja åka något koreansk märke då som kanske passar med din samsung...
Koreanskt? Samsung? I h-e heller. Svensk bil, finsk telefon, Windows i datorn och telefonen...

Befattar mig inte med Steve Jobs klägg, testade dator 1996, j-la dynga....får helt byta till en tysk vagn istället, tur att det är 2 1/2 år dit...
Användarvisningsbild
av corb06
mgmannen skrev:
corzair skrev:
mgmannen skrev:Fy i hela Ytterhogdal... det innebär att jag inte kan köpa en ny Volvo igen. Där tappade ni en kund. Jag menar allvar, jag kan aldrig någonsin ha äppleskit i min bil...

Naw din stackare, du får väl börja åka något koreansk märke då som kanske passar med din samsung...
Koreanskt? Samsung? I h-e heller. Svensk bil, finsk telefon, Windows i datorn och telefonen...

Befattar mig inte med Steve Jobs klägg, testade dator 1996, j-la dynga....får helt byta till en tysk vagn istället, tur att det är 2 1/2 år dit...
Jo jag håller nog med, om Volvo lägger in Applegränssnittet så kommer det inte bli Volvo nästa gång. Kan inte befatta mig med några Appleprodukter alls. Varken deras datorer, iTunes, iPods eller iPhones har gått hem hos mig. Jag gillar friheten som man får när man kör och äger bil. Jag vill ha samma frihet vad det gäller mobil, dator mm också (dvs android/windows).
av Primus
Tror niinte det är ett alternativt gränssnitt? Som man kan välja om man har iPhone?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Ojojoj - alltid kul med iOS vs Android trådar.. Slutar alltid med ilskna Android användare som måste få ut sina aggressioner mot iOS användare. Däremot är det inte många iOS användare som orkar gnälla på android folket...Får stå upp för iOS här och säga att det vore ju riktigt nice med iOS gränssnitt 8)

Vill Volvo bli premium är ju premium Apple ett måste :D :D :D

Bensin på elden.... :mrgreen:
av corzair
rosenlorden skrev:Ojojoj - alltid kul med iOS vs Android trådar.. Slutar alltid med ilskna Android användare som måste få ut sina aggressioner mot iOS användare. Däremot är det inte många iOS användare som orkar gnälla på android folket...Får stå upp för iOS här och säga att det vore ju riktigt nice med iOS gränssnitt 8)

Bensin på elden.... :mrgreen:
Jag undrar egentligen varför dom som inte har iphone alltid känner att dom måste slå sig på bröstet och säga att "din Iphone är värdelös" eller "min telefon är så mycket bättre" varför ens bry sig, jag har både iphone och android (Jobb/privat) och jag måste säga att den där androiden gör det mesta komplicerat, använder man grejorna till att maila, ringa och kanske ta några bilder känns iOS mer användarvänligt.
joel80 skrev:
corb06 skrev:Jepp!

Bild

Mina siffror är enligt källorna antal enheter, dina siffror är webb-trafik. Där är Iphoneanvändare fortfarande lite större.. alltså en ipohoneanvändare använder internet mer än Androidanvändarna, men Androidanvändarna är betydligt fler sen några år tillbaka.
Att android finns i fler lurar råder nog inga tvivel alls om men 75% av alla droid telefoner är ju rent skräp! Är nog bara resterande 25% som faktiskt är hyfsat "Moderna" telefoner.

#Bensinpåelden :mrgreen:
#slåsigpåbröstet :mrgreen:
Användarvisningsbild
av svergie2
Lattemorsornas dröm!
iOS gick hem för mig fram till ett par år sedan (runt släppet av iOS 5) men sedan fick jag en Android i näven och blev helt mindblown! Så efter det blev det en Xperia S när den kom ut och nu sitter jag här med en Galaxy Mega 6.3" pga storleken ^^ Nästa blir nog Z2. Ska tilläggas att det finns en iPad 4 i hemmet men den åker ut inom den närmsta månad till fördel av en Galaxy Note 10.1 2014 :)
Användarvisningsbild
av joel80
Saken är bäl att jag inte heller vill ha ett system i bilen som bara funkar för android heller. Sensus är baserat på android men funkar ju för Iphone och även andra märken. Det här verkar ju som att dom bygger in en funktion som kräver iphone. Inte kan ni som kör iphone väl vara säkra på att det är det som gäller om 3 eller 6 år? Jag tycker det verkar urbota korkat att låsa sig så här.

Hoppas verkligen att det är valfritt.. men jävlar va värdelös den bilen blir i andrahandsvärde om Iphone fortsätter dala.. kommer bli svårt att hitta köpare som är kompatibla med bilen.
Användarvisningsbild
av svergie2
joel80 skrev:Saken är bäl att jag inte heller vill ha ett system i bilen som bara funkar för android heller. Sensus är baserat på android men funkar ju för Iphone och även andra märken. Det här verkar ju som att dom bygger in en funktion som kräver iphone. Inte kan ni som kör iphone väl vara säkra på att det är det som gäller om 3 eller 6 år? Jag tycker det verkar urbota korkat att låsa sig så här.

Hoppas verkligen att det är valfritt.. men jävlar va värdelös den bilen blir i andrahandsvärde om Iphone fortsätter dala.. kommer bli svårt att hitta köpare som är kompatibla med bilen.
Håller med dig där, både om andrahandsvärde och önskan om att det blir tillval.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Volvo har haft ett inre handtag som tillbehör[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]

Håller med om att det är osannolikt att[…]

B30a i en 740?

740 fanns ju med en rak VW diesel 6-a så en […]