Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Postar en förfrågan å min fars vägnar,
Han har tagit ut batteriet ur sin S80 (-04) och satt det på laddning. När han sedan skall öppna bagaget för att sätta tillbaka batteriet går det ej att öppna. Bilen reagerar ej på fjärrkontrollen, antagligen då det inte är något batteri kopplat?
Någon luring som kanske vet hur man kan komma in i bagaget eller om det går att låsa upp på annat sätt?

Stort tack på förhand!
Användarvisningsbild
av SvenB
Är hela bilen låst. Om du kommer in under motorhuven kan du ju ansluta till pluspolen där under med startkablar om nu det mekaniska låset kärvat ihop så att ni inte kan låsa upp med nyckel.
SvenB skrev:Är hela bilen låst. Om du kommer in under motorhuven kan du ju ansluta till pluspolen där under med startkablar om nu det mekaniska låset kärvat ihop så att ni inte kan låsa upp med nyckel.
Kan va dumt med borttaget batteri att lägga kablar på polen i motorrummet eftersom pluskabeln till batteriet skulle kunna ligga emot plåt och därmed vara jordar :-/

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]