Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Allinug skrev: Nu verkar Volvo PV ta ett helt nytt grepp. Jag tror att det är som joel80 är inne på, att man ska göra kopplingen:
Volvo - det är bilen som Zlatan kör. Och Zlatan - det vet alla redan vem det är.

Precis vad jag menar :wink:
Såg en "kortversion" av reklamfilmen på TV 4 i går. 8)
Volkswagen kör också någon reklamfilm nu, och visar en bil som kör omkring.
Jag kommer inte ens ihåg vilken bil det handlade om, något om dass-auto tror jag att det var. :D

Volvos reklam känns mycket proffsigare. 8)
Tror att det kan boosta på XC70-försäljningen lite! Jag är rätt sugen på en XC70!
Kanske en så´n här ;-) (...eller nu får det vara nog)

Bild

Ska vi gissa på att skinnklädsel i naturfärg med tatueringar och ett kulskydd i kronhjortsutförande ingår!
Bild
De bilarna är säkert uppbokade redan, med tanke på den Zlatanfeber som råder. :)
hållundan skrev:Måhända att det är en liten kines som sitter på den stora plånboken, men vad spelar det för roll?
Kamma er nu. Var stolta. Över Volvo, över Zlatan och över Sverige.
ja, det var ju en ovanligt naiv kommentar :cry:

Inte så mycket Volvo och absolut Zlatan-fri. Håll till godo :-)-)

Detta är också en välgjord film.

Budskapet är klart och tydligt och genom att använda Volvos reklamfilm som uttryckmedel så når man ut till alla som gillar Volvo, i västvärlden. I Sverige spelar vi fotboll och kan ta bilen på nöjestur. I Kina är situationen mycket mer komplex.
Allinug skrev:I Kina är situationen mycket mer komplex.
det är väldigt diplomatiskt uttryckt (läs understatement).

SHRIC är naturligtvis inte intresserade av att sälja bilar utan vill att man ska ta sig en rejäl funderare, innan man gör en storaffär (t.ex. att köpa en bil), på om man vill stödja den kommunistiska diktaturen och allt jävelskap den sysslar med.
Jag för min del avstår gärna att skaka hand med kommunist-Kina.
Fast köper du en bil från Geely så stödjer du väl kapitalist-Kina? Oavsett, så är det ett stort problem att människor förtrycks. Om situationen påverkas av huruvida man köper eller avstår från att köpa en bil är svårt att säga. Västvärlden får större insyn i vad som sker i Kina genom handel, och genom att människor från Kina kommer i kontakt med människor från väst kan de själva bilda sig en egen uppfattning om hur saker är.
kapitalist-kina??? Var ligger det?

"“Affärer med den kinesiska terrorregimen är att ge stöd åt övergrepp, tortyr och förföljelse. Det är skamligt att vilja associera sitt varumärke med den kinesiska regimen. Det var skamligt av Volvo att sälja ut ett svenskt varumärke till dem, och det är ännu mer skamligt att sen vilja ge sken av svenskhet i den reklamfilm som de nyligen publicerat”

Jag är böjd att hålla med :(
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]