Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av umekille
Från Jula

Bild

Starthjälp 12 V

Kan användas som adapter vid laddning av elektronikartiklar

Idealisk starthjälp i krisande situationer, får ditt batteri att hoppa igång inom 15 min. För bensinmotorer på upp till 3500 cc, samt dieselmotorer på upp till 3000 cc. Kopplas in via fordonets 12 V-uttag. Kan användas som adapter vid laddning av elektronikartiklar. Spänning: 12 V. Vikt: 3,6 kg. [ Dölj del av texten ]

Art.nr: 608101

Inkl moms

(799,-)

499,-

Du sparar 300,-

Bild

Starthjälp/-kabel 12 V

Ingen risk för gnistor!

Smidig startkabel som ansluts i bilarnas cigarettuttag. Laddar det urladdade bilbatteriet på ca 20 min, en LED-lampa visar tydligt när batteriet är startklart. Kabellängd: 5 m. Ström: 5 A. Spänning: 12 V. Vikt: 900 g.

Art.nr: 608100

Inkl moms

299,-
Användarvisningsbild
av Funk
Laddar det urladdade bilbatteriet på ca 20 min
Hahahah..

Rent allmänt så är strömmen genom dessa alldeles för låg för att dom skall vara någon vettig lösning, är batteriet riktigt dåligt vintertid så startar du inte alltid en dieselvolvo ens med en riktig booster direkt på batteriet. Desutom är det inte alla bilar som tar emot ladsström via ciggurtaget..

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
av rid54
5 A i 20 minuter blir c:a 1,5 Ah. Har du en rackarns tur kan det iofs vara skillnaden mellan start och inte start, men troligen inte.... Ett hjälpstartaggregat bör nog kopplas direkt till batteriet, finns rätt små sådana också (vet ej om de är bra).
av osla
ska du ha något så är det dom man sätter direkt på batteriet. känner en som har skogstraktorer, grävare, hjullastare och en lastbil, och han har 2 riktiga starthjälpar där man kan köra 12/24v. och med dom så startar man tamefan vad som helst. har sett att det finns mindre som kostar kring tusenlappen, men vet inte om dom duger till nå
av *pettson*
Dom flesta bilar kräver att tändningen är på för att ta emot laddning den vägen. Problemet är att laddningen är ungefär densamma som förbrukningen..
av umekille
En del bilar går ju inte ens lyset slå av på.
man kan använda en sådan och koppla in
direkt på batteriets poler.
Bild
Anliggande frambroms 740

Jag plockar isär och smörjer glidpinnar,[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]