Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jasså, jag får kolla upp detta i instruktionsboken när jag får den. Jag kollade på ett youtubeklipp från volvo tidigare idag och där stog det *max 16A*, men jag hittar inte filmen nu såklart....
wendtm skrev:Jasså, jag får kolla upp detta i instruktionsboken när jag får den. Jag kollade på ett youtubeklipp från volvo tidigare idag och där stog det *max 16A*, men jag hittar inte filmen nu såklart....
Det är precis som joel säger, sladden som man får med har max 13A ... "Beroende på marknad" står det i manualen... Men det är klart, om boxen har en sladd som går direkt in i bilen och man kan ställa in effekten på boxen, då kanske den kan mata 16A.
Jo, men det är jag. Jag har varit på volvo någon gång och det har hänt någon gång att den vägrar köra på el, men på det hela taget är jag väldigt näjd. Jag saknar något läge (typ "save" utan att den laddar med mindre än 20 km kvar) och man noterar att de har tänkt väldigt mycket på t.ex. hur bilen skall uppfära sig när elen är nästan slut. Mitt "mål" var (förutom att jag tycker tekniken är helt fantastisk, det är ju eg anledningen :-) ) att komma ner från 10kr/mil till 5 kr/mil och gå från 1400 liter till 700 liter och det ser ut att kunna gå.
Det låter skönt.
Jag har varit lite orolig för att jag har köppt en såppas ny produkt, risken känns större att man kan råka ut för små fel som gör att bilen kommer behöva *uppdateras* och justeras X antal gången hos handlaren.
Sånnt slipper man hälst :)

Även för mig var det *kul att ha* faktorn som gjorde att vi tog den. en utav få roliga miljövänliga bilar. :)
Jag är på gång att beställa en V60 D5 Twin Engine, hybrid. Kan det vara så att den går att ladda med 3-fas? Det blir MY-16. Hittar ingen info om det när jag försöker googla.
Ok. Är det 13 eller 16 Ampere då som bilen klarar att ta emot? Jag vet att originalsladden är max 13, men klarar bilen 16 med en annan sladd?
Fick svar av Volvo Support att bilen klarar 16A laddning. Så det bör alltså löna sig att köpa en 16A laddbox och montera hemma.
Det låter rimligt, det står ju i manualen att sladden som levereras kan ge 13 eller 16A beroende på marknad och det verkar ju inte troligt att de skulle ha olika bilar på olika marknader.

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]

Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Kanon!! Tack så mkt! Det var lite mer att ta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ[…]