Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VaCUm
#828446
Drog lite kabel och stoppade in gamla ljudet bak i bagaget förra helgen. Klart roligare att åka runt nu!
Jag gjorde ett litet test på snö igår och det verkar som att den har slungdiff! Då den har läderratt och farthållare verkar det som att jag har utrustningspaketet. För att citera http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... _90-98.pdf
"Utrustningspaket: Alu-fälgar ”Lapetus”, aut. diffspärr, dimljus fram, fjärrstyrt centrallås, färganpassade rails (V90), konstantfarthållare, läderratt, nivåreglering, yttertemperaturmätare."

Saknar fjärrkontrollen till centrallåset. Pratade med en man på volvo och han sa att det fanns två modeller av fjärr i listan till bilen.
Någon som har koll här på vad det ska vara?
Nivåreglering! Hur funkar den eller funkar den ens? Bilen känns aningen låg bak.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#828733
Glaskross sensorn kan sitta lite var stans. Ytterst sällan (om någonsin? Aldrig sett iaf) den sitter på någon ruta.
VGAI t ex har sin glaskross sensor i den stora panelen som sitter lagom fult på A-stolpen. Sensorn i min 855a (VGAII) satt till höger om ratten. Har även sett sensorn monterad under ratten, ovanpå instrumentpanelen, under sparkskydden vid pedalerna och lite andra lustiga ställen.
Användarvisningsbild
av VaCUm
#833260
Har budat hem lite grejer. En gardin till bakrutan (klassiskt tillbehör) och begagnade originalhögtalare till alla dörrar samt till instrumentbrädan.

Jag tänker slita lös originalelementen och sätta dit bättre. Har ett par fina JVC-högtalare som ska monteras i in i framdörrarna.
Troligtvis köper jag liknande modell till bakdörrarna och till sist ett par mindre element till instrumentbrädan.

Förutom huvudenheten ska allt vara dolt dvs. man inte kunna se att det är nyare grejer i bilen.

Då jag köper en extra uppsättning av högtalare kan jag återställa till fabrikshögtalarna den dag jag säljer bilen.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
#833506
Du har skaffat di en riktigt bra kärra! :-)-) Hade själv en 960 My95. Blå med helskinn & den fyrstegade automaten, 2,5 sexan med 170 galna hästar, men tyvärr blev sopparäkningen lika galen. Pendlade drygt 12 mil om dagen då. Men satan vad skönt det vara att köra den! Lycka till!
Användarvisningsbild
av VaCUm
#833511
Jag kör mestadels korta turer i stan med min. Inte speciellt långa sträckor men jag jag kungligt i alla fall... och rätt så dyrt. Blir spännande att se hur mycket den drar på långfärd till sommaren.

Fick min iOBD2 WiFi. Den kan inte läsa lika mycket som på en ny bil men varvtal, motortemp och massa grundläggande funkar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 för[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]