- ons 22 jan 2014, 23:50
Idag inträffade det oundvikliga, lite tidigare än jag hoppats. Jag har haft en trolig spricka i toppen, tidigare temporärt/panikreparerat pga tidsbrist med kemisk motorsvets, vilket fungerat över förväntan. På väg till jobbet idag rök det plötsligt kraftigt från motorn. Först befarade jag brand, men förstod snart att det var vattenånga. Stannade, öppnade huven och hörde vatten forsa ut på het motor. Kunde dock inte se riktigt var det kom ut. Öppnade expansionskärlet, som var tomt på vatten (liksom resten av kylsystemet), men däremot nedsmetat med brunsvart motorolja.
Riktigt tråkigt då bilen är i toppskick (eller nja, men ganska bra) i övrigt. Därför undrar en gosse som är ganska novis när det gäller sånt här - är det något att åtgärda, eller är det sälja som reservdelsbil/skrota som gäller? Tillgång till mer skruvkunnig bror samt verkstad finnes.
Och ja jag vet, jag borde åtgärdat det ordentligt från början...
Riktigt tråkigt då bilen är i toppskick (eller nja, men ganska bra) i övrigt. Därför undrar en gosse som är ganska novis när det gäller sånt här - är det något att åtgärda, eller är det sälja som reservdelsbil/skrota som gäller? Tillgång till mer skruvkunnig bror samt verkstad finnes.
Och ja jag vet, jag borde åtgärdat det ordentligt från början...
- By volvorullar