Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jankerules
Nu lämnar jag denna tråden och börjar skriva i "Vi som kör VEA :D :D
har bara hunnit med några kilometer så jag återkommer i helgen med lite analys.
av PFA
Jankerules skrev:Nu lämnar jag denna tråden och börjar skriva i "Vi som kör VEA :D :D
har bara hunnit med några kilometer så jag återkommer i helgen med lite analys.
Kanon! Hoppas repskadorna på taket är ett minne blott.

Ja, återkom med analys!
av AsfaltRacer
Va fan... började runt 9000 27/12, gick ner till ca 7400 som lägst förra veckan och har nu klättrat tillbaks till 7700 och har inte rört mig ur status 1. Jag har ett konstant avstånd till den som är sist på ca 200 bilar. Det känns som att Volvo nedprioriterar min beställning då byggveckan hela tiden varit 13 och leverans 17. Det var någon här som beställde nyligen och fick leverans vecka 10. Börjar bli lite trött på detta.
av kmi
oplever det samme med min xc60 VEA, jeg vil tro der kommer nye bestillinger på andre bil modeller som er hurtigere at bygge, derfor går vi tilbage i køen. Køen er vel alle biler uanset model der er sat i ordre til Sverige.
AsfaltRacer skrev:Va fan... började runt 9000 27/12, gick ner till ca 7400 som lägst förra veckan och har nu klättrat tillbaks till 7700 och har inte rört mig ur status 1. Jag har ett konstant avstånd till den som är sist på ca 200 bilar. Det känns som att Volvo nedprioriterar min beställning då byggveckan hela tiden varit 13 och leverans 17. Det var någon här som beställde nyligen och fick leverans vecka 10. Börjar bli lite trött på detta.
av Ocin
Hej. På er

Samma här på min xc60 VEA.....200 bakom i kön hela tiden.....började på 11300 ungefär:(
av PFA
Jag har svårt att tro att Volvo NEDprioriterar. Det finns massor med faktorer som inverkar; komponenttillgång till just den bil du specat, hur orderstocken är på den bilmodell du beställt, hur ordersituationen ser ut på olika marknader, produktionskapacitet/-situation i den fabrik som din bil byggs i, logistiksituationen...you name it. Men visst, det är väl inte helt osannolikt att marknader prioriteras olika om ordersituationen är hårt ansträngd.

Sedan har jag förstått att man absolut inte ska lita blint på Min Volvo. Men det står ju också så här:

"Din bils köplats beror på hur många tidigare beställda bilar som står på tur att levereras i Sverige. Här ser du vilken köplats din bil har samt hur lång kön är totalt.

Beräkningen av din köplats är ungefärlig och avsikten med den är att ge en indikation på hur din beställning ligger till i leveranskön. Av tekniska orsaker kan det gå viss tid mellan verklig leverans och registrering av leverans i våra system, därför kan din bil till synes ligga kvar i kön trots att den nyligen är levererad. Köplatsen kan komma att korrigeras både bakåt och framåt."

Jag ska hämta min bil nästa fredag, men köplatsen är fortfarande 1685. Jag beställde bilen runt 1/11 och hoppade till steg 2 inte förrän den 19/12.

Min ÅF har så många bilar att leverera att det är svårt att ens få en tid med dem för leverans. Man får försöka hava tålamod, men jag om någon vet att det är svårt :)
Användarvisningsbild
av hakank
Kösituationen kan ni nog ta med en nypa salt. Jag åkte upp och ner men till syvene och sist så blev den klar samma vecka de satt som preliminär leveransvecka.
av CHSC
Beställde följande igår, blir en lång väntan..

XC60 D4 Summon BE
8-stegad Automat

Digitalt kombiinstrument med 8" TFT
Twilight brons metallic
Bälteskuddar m. barnsäkerhetslås
Driver support-paket
Klimatpaket VOC
Läder Sport Mörkgrå/Mörkgrå (G361)
Laminerade sidorutor
Parkeringshjälp fram och bak
Sensus Connect High Performance
Sportpedaler
Titania 20"

Leveransköplats 9084, kölängd 9183
Preliminär byggvecka v.17
beräknad leverans v.21
Senast redigerad av 1 CHSC, redigerad totalt 0 gånger.
av PFA
Trevlig spec CHSC, den lär du bli nöjd med. Skönt val av färg och fälgar. Vad har du fått för leveranstid?
av PFA
oddname skrev:Imorgon är det äntligen dags att hämta :D
10.00 ska det ske!
Måste ju kolla hur det gick? Blev det hämtning? Nöjd? Vad har du för spec på bilen?
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 55
Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]