Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
Tänkte byta till v-däck imorgon. Jag antar att bilen (S60) har några käcka fästpunkter för originaldomkraften. Denna hade jag dock inte tänkt använda utan ta min fina garagedomkraft jag har i garaget. Vad kan jag sätta denna för att inte förstöra någonting? Alltså var ska jag lyfta i karossen?
av AmazonKombi
Lyft vid dom käcka fästpunkterna, där är karossen förstärkt ! :D
av OrsonGbg
Ok då gör jag så :D
av jbl
Annars så tittar du i din instruktionsbok så ser du var du ska lyfta med din riktiga domkraft :D
av OrsonGbg
Jag åkte till en däckverkstad istället och drack kaffe medans proffsen bytte däcken, lämnade samtidigt in sommardäcken till förvaring. Det var ju inga problem alls 8)
av jbl
Ja det är skönt att lämna iväg bilen för detta :D
Användarvisningsbild
av camaro69
OrsonGbg

Vadå, däckverkstad?

Jag brukar skicka ut frun i garaget.
Men innan det är dags för däcksbyte, så byter hon om till högklackat och kortkort. 8) 8) 8)

Fikar när jobbet är klart.

:D :D :D
av OrsonGbg
camaro69 skrev:OrsonGbg

Vadå, däckverkstad?

Jag brukar skicka ut frun i garaget.
Men innan det är dags för däcksbyte, så byter hon om till högklackat och kortkort. 8) 8) 8)

Fikar när jobbet är klart.

:D :D :D
Jag ska se till våren ifall jag kan hitta en lucka i hennes städ, matlagnings och tvättschema då jag kan skicka iväg henne.

Hoppas inte hon läser detta för då får jag veta att jag lever
av Arne
Det är nog tur att inte era fruar är ute på detta forum. :D
av OC-RA
Här finns det tipspengar att tjäna ser jag, eller kanske en liten muta för att hålla tyst. (U)
AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]