...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har svårt att ta till mig denna fackindelning bara. :!:
Användarvisningsbild
av vetten
Variosboy skrev:
SvenB skrev:Vilka klassar du till "äldre gubbar" :?: 25+ eller 40+ Jag måste säga att de yngre är inte dåliga på att jävlas heller :!:
Nu skrev jag inte äldre gubbar, utan jag skrev gubbar (65+ typ) och äldre herrar (50+ typ) samt att jag skrev att det inte bara var dessa som jävlades.. men det är ofta man får den känslan med äldre män..
HeHe :lol: Då är man fortfarande äldre herre då några månader till innan man blir gubbe :roll:

Jag har också irriterat mej en del på dom som leker "polis" i trafiken men det är nog lika vanligt i dom flesta åldrarna tyvär.

En annan sak som jag råkat ut för nu under den milda vintern som varit är att så många bilister inte tänker på att ta hänsyn till fotgängare när dom passerar genom en stor vattenpöl vid vägkanten och detta även i stan, dom bara vräker på rakt genom vattnet med resultat att en eller flera fotgängare på trottoaren får en ofrivillig dusch, har råkat ut för detta flera gånger dom senaste veckorna som tur är har det regnat då och pataplyet har varit uppfällt så jag har hunnit skydda mej och hunden från det värsta med det men man får ju vara beredd hela tiden.
Fattar inte hur man tänker som bilförare då.
Användarvisningsbild
av SvenB
vetten skrev: Fattar inte hur man tänker som bilförare då.
Gör dom det då :?:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag anser att gubbe är en inställning, inte en ålder. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Variosboy skrev:Bra fråga, det är väl ytterligare en av alla gubbar med keps som ska vara polis i trafiken
Jag har lite svårt att se att det är ironi i detta, men är det så är det okej. Men det är ju så att ofta betraktas de som är lite "äldre" som att kunskaper och förmåga att köra bil helt plötsligt försvinner. Ja, jag är "lite äldre", men anser mig kunna köra bil och då utan keps. (BE)
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Jag anser att gubbe är en inställning, inte en ålder. :)
Håller fullständigt med. För att inte tala om kärringar, de finns de som är det långt ner i åldrarna. :roll:
SvenB skrev:
Variosboy skrev:Bra fråga, det är väl ytterligare en av alla gubbar med keps som ska vara polis i trafiken
Jag har lite svårt att se att det är ironi i detta, men är det så är det okej. Men det är ju så att ofta betraktas de som är lite "äldre" som att kunskaper och förmåga att köra bil helt plötsligt försvinner. Ja, jag är "lite äldre", men anser mig kunna köra bil och då utan keps. (BE)
Läs hela inlägget istället för några få ord.
Typiskt citat för att vinkla avsikten med ett inlägg till något helt annat..
av umekille
körde ikapp en midjestyrd volvo med planeringsskopa i snörök
och mörker i kväll på E12...saftblandarramp på taket som var slock och
så dåliga bakljus så dem såg man inte förrän man var i baken på den.
snacka om trafikfarligt. <Skulle jag själv kört lastaren så fär min egen och andras
säkerhet så hade jag slagit på rampen på taket. oförsvarbart av en yrkesförare köra
på detta viset.
vetten skrev: Jag har också irriterat mej en del på dom som leker "polis" i trafiken men det är nog lika vanligt i dom flesta åldrarna tyvär.
Det är nog sant. Gubbe, kärring och privatpolis är attityder. För någon månad sedan körde jag om en lite fransk skitbil på en 70-sträcka. Eftersom föraren inte kom upp i över 65 Km/tim så körde jag om, helt odramatiskt. Det skulle jag inte ha gjort. Först fick jag några helljudblinkningar. Jag brydde mig inte om det så då tändes helljuset så jag blev helt bländad genom backspegel. Då blev jag fly förbannad, tvärnitade, körde lite åt sidan, klev ut och stoppade bilen. Där satt en kärring och fräste "det är schutti här...". Jag frågade om det gav henne rätt att blända mig med helljuset bara för att jag kört om henne och sedan minskat hastigheten direkt efter omkörningen. "Det är schutti här..." blev svaret igen. Jag försökte verkligen förklara för henne att hon kanske borde komma upp i "schutti" då men hon hävdade bestämt att hon hållit det. Visst överskred jag hastighetsbegränsningen men direkt efteråt släppte jag gasen och gled ned till "schutti" igen. Hur fan diskuterar man med en sådan imbecill? Det går inte och dumheten skördade ytterligare en seger. Hon hade ett litet barn i bilen så jag lät det hela bero trots att jag blivit fly förbannad. "Flytta på dig för här skall jag svänga upp" var det sista jag hörde. Funderar på att åka in den vägen hon svängde upp på och kolla var hon bor och sedan viga mitt liv åt att jävlas med henne :-~
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 553
Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes