...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Eller så reagerar du mer på dem nu när du kör långsamt.

Min lösning brukar (tyvärr) ofta bli att gasa på så jag mer eller mindre kan hålla mig i vänsterfilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag blir mer påverkade av de nu då jag har fler som kör fortare än mig och som gör att jag måste hålla mig ifrån vänster körfält. :)
men jag måste ha sett fler förut då jag måste ha kört ikapp och om fler.. om de inte gått inflation på beteendet. :)
av Andis
Brainy skrev:Eller så reagerar du mer på dem nu när du kör långsamt.

Min lösning brukar (tyvärr) ofta bli att gasa på så jag mer eller mindre kan hålla mig i vänsterfilen.
Får hålla med och säga att (tyvärr) gör jag lika dant själv med ibland.
av Andis
Nu tänkte jag föra upp ett annat mycket intressant kör sätt.

Som jag mer förundrar mig över än tar upp som irritation utan mest funderar hur fungerar dessa bilister.

Scenario

2 Filig 110 väg många långtradare med släp som håller 80 km/h. Det är sent och inte jätte mycket trafik.
Du gått för att köra om en långtradare.
Där ligger en bil som håller 100 km/h enligt mätaren gps fart 95 kmh fortsätter med det efter långtradaren samt fortsätter med det och fortsätter.
Du blinkar ingen reaktion till slut ledsnar du börjar köra om på insidan.
Då får bilen eld i baken och gasar så mycket det bara går. Har den här bilen nu mer hk än du har då kommer du inte om den.
Ny långtradare igen samma visa eller kanske ändå långsammare.
Tillslut blinkar du som en tok dåre på den här bilen.
Då får den eld i baken som bara den.
Spelar ingen roll hur fort du ligger efter den ökar ändå även i till exempel 180 km/h.
Ny långtradare samma vissa igen 90-100 km/h.

Men vad håller såna här bilister på med?

Lek?
Vill till varje pris inte ha någon före sig?.
Eller helt enkelt rädda och vågar inte hålla farten förbi en långtradare?

Skulle var kul i rent studie syfte att få reda på det.
Bra fråga, det är väl ytterligare en av alla gubbar med keps som ska vara polis i trafiken av enda anledningen att han aldrig får ligga!

Bästa medicinen mot att hålla sig lugn och inte vara till besvär är att ligga ofta! :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Håller med dig i allt utom att det enbart är "gubbar" som gör så. Ligg kvar bakom den hindrande bilen. Om den inte flyttat sig efter blinkning lönar det sig inte att bli förbannad, det är bara mig själv det drabbar.
Nä, klart det inte bara är gubbar, men så var ju hela mitt svar lite raljerande. :wink:
men det är inte helt ovanligt att det är äldre herrar som leker poliser i såna lägen..
Användarvisningsbild
av SvenB
Vilka klassar du till "äldre gubbar" :?: 25+ eller 40+ Jag måste säga att de yngre är inte dåliga på att jävlas heller :!:
av umekille
Var fram o åter till stan igår kväll.
En resa på sammanlagt ungefär 4mil.
Vad håller på att ske? Har aldrig under en
biltur mött så många som har fel på lyset.
SvenB skrev:Vilka klassar du till "äldre gubbar" :?: 25+ eller 40+ Jag måste säga att de yngre är inte dåliga på att jävlas heller :!:
Nu skrev jag inte äldre gubbar, utan jag skrev gubbar (65+ typ) och äldre herrar (50+ typ) samt att jag skrev att det inte bara var dessa som jävlades.. men det är ofta man får den känslan med äldre män..
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 553

Vad jag vet är det inget synbart eller utstic[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]

Inte helt ovanligt att det är rejält med[…]