Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rennan
hej
har en v70 med inbyggt navigatorsystem som börjat krångla,det står att den inte kan läsa av skivan samt att jag ska köra rengörningsskivan men inte heller den kan den läsa av,kan heller inte höra att själva cd spelaren snurrar igång utan den är helt tyst,den lyser och tar imot samt skjuter ut skivan utan problem men i övrigt så är det dött,har den pajat eller har jag missat något
tacksam för svar
mvh Fredrik
ps har slarvat med att köra rengjörningsskivan
Användarvisningsbild
av rennan
ja det är orginalskiva men jag har provat andra navigatorskivor men det händer inget,tycker att man borde höra att den snurrar men icke
Användarvisningsbild
av bem
Kan du spela en vanlig musik-CD skiva i CD/DVD läsaren i bilen då?

/Bo
Användarvisningsbild
av rennan
menar du att jag ska stoppa i en vanlig cd skiva i navigator spelaren som sitter i bagaget?
Användarvisningsbild
av bem
Då förstår jag, det är en speciell spelare i bagaget, i det fallet vet jag inte hur du kan testa att spelaren är OK med något annat media.

/Bo
Användarvisningsbild
av johnnype
Några frågor:

Det händer inget när du trycker på rattknapparna för RTI, skärmen åker inte ens upp alltså?

Om inte, har du original stereo kvar och är DIN-kabeln inkopplad i den?

Har du monterat en AUX lösning och tagit bort någon kabel?

Där har du några möjligheter på lösningar förklätt som frågor :D
Användarvisningsbild
av rennan
den kommer upp men går inte att köra ner och jag har inte gjort något ingrepp på bilen sen jag köpt den så nästa fråga är hur kör jag ner den när den inte svara på knapptryckningen
snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]

Hej Jag har en XC70 3,2 2008 där vänster[…]